Senaste nytt

Inte incheckade vid boarding

Vax

Medlem
Hej

Sista tiden har jag råkat ut för att få rött ljus i boardingen trots att jag har checkat in.

Någon gång har jag förlorat sittplatsen också.

Sitter just nu på sk777.

Började idag i GOT med en incheckad väska till ATH via CPH. Nu när jag kom till gaten i CPH var jag inte incheckad igen. Det är samma pnr. Har hänt två gånger förra månaden också mellan got - Arn.
Någon annan som upplevt samma sak

Vax
 

igelkotten

Medlem
Hur kommer du igenom säkerhetskontrollen då? De scannar väl ditt boardingkort?

Jag har inte skrivit ut boardingkort de senaste 6 åren om jag inte flugit med något asiatiskt lågprisbolag som krävt det. Inga problem någonsin.
 

AABack2ARN

Medlem
I det här fallet var det väl vid anslutningsflyget i Köpenhamn problemet uppstod. Det första flyget från Göteborg var det inga problem med om jag tolkar originalposten korrekt.
 

Vax

Medlem
Stämmer bra, så det fanns ingen säkerhetskontroll i CPH. När jag stog vid gate sa personalen där att jag inte var incheckning.

Sen undrar jag verkligen om man matchar boardingpasset online utan bara läser ut informationen ur streckkoden vid säkerhets kontrollen.

Den andra två gångerna har varit på ARN båda gångerna.

Jag vet om att det kan uppstå vid byte av flyg vid gate om man har en ny flygning inom 24 timmar om inte gate personalen ordnar det. Antar att det blir nog show up på den flygningen man var bokad på från början.

Men vid alla tre tillfällena har jag inte gjort några ändringar på orginalbokningen.
 
Toppen