Senaste nytt

Sas Inställt från Los Angeles?

Johanna

Medlem
Fått sms om att flighten från LAX idag är inställd och att ombokning sker. Kvinnan vid disken i loungen säger att det är fel men 15 min sent. Jag ringer fall center i USA och de säger att planet är omdirigerat till Oslo men hon kan inte säga hur och när jag kommer därifrån till Stockholm.
Bra med info men gärna korrekt.
 

mjulven

Medlem
SK939 är enligt flightradar 24 just söder om Las Vegas, det kan inte ha långt kvar till Los Angeles i så fall. Det vill säga SAS har ett plan som snart landar i Los Angeles. Om man tittar på flightradar 24 så verkar SK940, av oklar anledning gå till Oslo istället. Jag kan inte tänka mig annat än att du där blir satt på första tillgängliga plan till Stockholm när du väl kommer till Oslo.
 

Johanna

Medlem
Det är den oklara infon jag stör mig på. Skicka ut ett nytt sms med rätt info.

Måste det inte vara något på ARN? Om vi kan flyga men landar i Oslo istället kan det väl inte vara själva flygningen? Eller kan de behöva planet i Oslo istället? Ett sätt att få ihop kommande flygningar?

Om de ändå ska hålla på hoppas jag på en lång försening.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

pswe

Medlem
SK939 är enligt flightradar 24 just söder om Las Vegas, det kan inte ha långt kvar till Los Angeles i så fall. Det vill säga SAS har ett plan som snart landar i Los Angeles. Om man tittar på flightradar 24 så verkar SK940, av oklar anledning gå till Oslo istället. Jag kan inte tänka mig annat än att du där blir satt på första tillgängliga plan till Stockholm när du väl kommer till Oslo.
Kollade på Arlanda och där står SK940 som ankommande från Oslo klockan 1030 imorgon så verkar som den landar i Oslo först och sedan vidare. Kan undra varför, men verkar planerat. Statsbesök? Storredare? Eller vad ligger bakom?
 

Johanna

Medlem
Tack för info. Verkar som om det inte blir någon större försening ändå.

Fick nu en timme senare nytt sms om att bortse från det första och att det mu operating as scheduled. Vad det nu innebär, via Oslo eller inte. Det är iofs inte så viktigt.
 

AABack2ARN

Medlem
Var på flightradar24 ser du att hemvändande planet är planerat att gå till Oslo?

På flightstats framgår det inte, men på sas.se har de skrivit ut att planet är omdiregerat vilket också framgår på osl.no och arlanda.se. På arlanda.se finns för övrigt också en flight SK94000 från Oslo men den är inställd. Man kan som sagt undra varför, det lär ju inte bero på att man behöver själva flygplanet i Oslo och besättningen spelar det väl knappast ingen roll om man släpper av i Oslo eller inte?

Skall dock bli intressant att se om de verkligen klarar av att hålla den tiden.
 

palmen

Moderator
Kan det vara så att planet behövs till Miami från Oslo? I så fall får jag kanske åka det imorgon med försening som följd....
 
Toppen