Senaste nytt

Minsta bytestid på Auckland airport - vart hittar jag informationen?

Impendill

Medlem
Hej,

Vart kan jag hitta information om MCT på AKL för ankommande med NZ från SYD och vidare färd med NZ mot NSN samma dag? Vad är kortaste tid som godkänns för bytet?
 

agehall

Medlem
Enklast är att kolla i ExpertFlyer - där finns informationen lättillgänglig. Annars är det ju bara att göra en sökning på ITA Matrix och se hur kort bytestid du kan få till. ITA Matrix ska inte bryta mot MCT, så när en connection blir för kort ska den inte längre dyka upp i sökningarna.
 

Impendill

Medlem
Ok, tack.
Expertflyer är tydligen ett måste numera har jag insett:)

Jag söker separata sträckor med United för eurobonus award och hittar biljetter men med bytestid 80 min. Det går inte att få till som genomgående då vad jag förstår ?

Måste till en övernattning i AKL och det kostar runt 1600 om man vill bo på novotel vid flygplatsen.

Man vågar inte chansa på separata biljetter där va?

Sist vi ankom var det 2 A380 som ankom samtidigt och det köade på i ca 2 timmar vid immigration.
 

palmen

Moderator
Ok, tack.
Expertflyer är tydligen ett måste numera har jag insett:)

Jag söker separata sträckor med United för eurobonus award och hittar biljetter men med bytestid 80 min. Det går inte att få till som genomgående då vad jag förstår ?

Måste till en övernattning i AKL och det kostar runt 1600 om man vill bo på novotel vid flygplatsen.

Man vågar inte chansa på separata biljetter där va?

Sist vi ankom var det 2 A380 som ankom samtidigt och det köade på i ca 2 timmar vid immigration.
Om MCT är 90 kommer du inte få igenom 80. Jag skulle aldrig chansa på separata biljetter med 80 minuters byte, då ber du om att missa flyget
 

Dr. Miles

Expert
Om du har tänkt att boka två separata biljetter, vad är med Minimum Connection Time (MCT) att göra överhuvudtaget?

MCT gäller inte när man byter flighterna vilka bokades som två separata biljetter.
 

Jay

Medlem
Om du har tänkt att boka två separata biljetter, vad är med Minimum Connection Time (MCT) att göra överhuvudtaget?

MCT gäller inte när man byter flighterna vilka bokades som två separata biljetter.
Tror han avser att boka det hela som en genomgående bonusresa men söker leg för leg på Expertflyer för att kolla tillgängligheten.
 

Impendill

Medlem
Om MCT är 90 kommer du inte få igenom 80. Jag skulle aldrig chansa på separata biljetter med 80 minuters byte, då ber du om att missa flyget

Surt bara att det är 10 min det hänger på, men det går ju ändå inga fler flighter (*A) samma dag om jag skulle missa så får väl boka ngt fint rum med utsikt över runway på novotel och hålla till godo tills nästa avgång på morgonen dagen efter
 

jumbooze

Medlem
Surt bara att det är 10 min det hänger på, men det går ju ändå inga fler flighter (*A) samma dag om jag skulle missa så får väl boka ngt fint rum med utsikt över runway på novotel och hålla till godo tills nästa avgång på morgonen dagen efter
Du har inga IHG poäng? iHG har hotell rätt nära flygplatsen
 
Toppen