Senaste nytt

Privatjet från 900kr/pers

Palazzi

Medlem
Jag fann nyss en intressant artikel i "Businessinsider" om ett Privatcharterbolag som under senare tid har blivit riktigt hypade i USA. Bolaget Jetsuite flyger inrikes i USA med de fyrsitsiga jetplanen Embraer Phenom 100.
(JetSuite | Facebook , https://jetsuite.com/suitesavers)

Flyg, fram.jpg Flyg, insida.jpg

Det som gjort bolaget hypade är de mycket låga priserna. De säljer ut s.k "Empty leg-fairs" där någon har bokat flyget i en riktning, men där bolaget gärna vill tjäna lite pengar på att ha personer även på returen. från 499$ enkel väg, för hela flyget! Det hela annonseras vi Facebook: T.ex Las Vegas-San Diego 499$.


Dock är det inte bara empty-leg priserna som är riktigt billiga... Bolaget säljer sina mest frekventerade turer med fast pris för mellan 1.499$-2.499$ . Priset för en enkel mellan New York och Washington DC är 1.999$ (15.000kr) . Det handlar alltså om 3750kr (billigare än Businessclass?;)):
Priser.jpg

Jag är lite sugen på att testa.... Om jag får med mig tre vänner på resan så blir det ett reportage i höst! :)
 
Last edited:

Senator

Moderator
Intressanta flygplats val. Van Nuys i LA, Westchester County för NYC. Men hittar inte HEF i IATAs lista. Vart är det?
 

Palazzi

Medlem
Intressanta flygplats val. Van Nuys i LA, Westchester County för NYC. Men hittar inte HEF i IATAs lista. Vart är det?

Det är Manassas Aisport, utanför Washington. Den går under koden KHEF i IATA... bara en bokstav som trillat bort :)


EDIT: Men någon hann före att förklara !:D
 
Riktigt kungligt att landa med en privat jet! får man ihop ett gäng så blir det inte så dyrt heller, många som skulle slänga en blick ;)

Kul om du slänger upp ett reportage! skulle läsas med glädje.
 
Toppen