Senaste nytt

Mauritius

trekker

Medlem
Jag bryter ut denna fran brollopstraden da jag inte vill stjala mer av den.

Da det kom fram en otrolig deal pa hotel I denna trad sa bokade jag 32 natter pa Radisson Blu Mauritus, nu behover jag bara komma fram till hur man kommer dit. Forsta forsoket var bonusresa med BA, jag sitter pa 603000 Avios och en 2 for 1 voucher. Det kostar 600000 Avios, vouchern plus £2300 att flyga till Johannesburg fran Manchester via Heathrow for 4 i First. Detta lockade ju lite men Comair passar inte med flygen till och fran Heathrow och ar dessutom ganska dyra da vi inte har nagra Avios kvar att spendera efter resan med BA. Tittade da pa South African som ar annu dyrare, skulle kosta oss £2800 fran Johannesburg till Mauritius I Business, I Economy ligger kanske priset pa ca £1500-2000. Dvs denna trippen skulle kosta mellan 4 och 5000 pund + 600K Avios + 2 for 1 voucher. Helt klart inte vart det tycker jag.

Darfor undrar jag, vilka alternativa resvagar finns. Jag vet ju att det gar att kora via Gatwick och flyga direkt i economy med BA men detta later trakigt. Nagon som har nagot kul forslag pa hur man tar sig MAN- XXX-XXX-XXX-XXX-???-XXX-MRU pa riktiga biljetter for ungefar samma pris som vi skulle betalat for award flighterna, dvs £4000-5000, detta forstas med sa mycket poang som mojligt och helst med One World men Star Alliance funkar om jag kan kopa ett EBG forst!

Som min bokning ser just ut nu ska vi anlanda MRU den 28:e Juli och lamna den 29:e Augusti. Vi kan inte lamna MAN forren tidigast 17:00 sen 25:e Juli och maste vara hemma senast den 3:e September.

Och sjalvklart, nar ar basta tiden att boka, ska man invanta julrean hos BA och hoppas pa bra priser i Business fran Gatwick?

Shoot!
 

trekker

Medlem
Jag fyller pa detta inlagg med en till fraga. Jag bokade detta hotellet for 32 natter for 2 vuxna och 2 barn, men nu har jag sett att bokar man for 3 vuxna och 1 barn ar priset betydligt billigare. Skulle man boka for 3 vuxna och 0 barn ar det annu billigare. Det maste ju helt klart vara nagot fel i deras system, men vad tors man gora och kommer dom att lata bokningen sta? Boka 2 vuxna och 2 barn for ca £4K, 3 vuxna och 1 barn for ca £3K eller 3 vuxna och inga barn for ca £2K. Vi ar alltsa 2 vuxna och 2 barn som skall resa och alla dessa bokningar hamnar i samma rumskategori......
 

AABack2ARN

Medlem
Nu har jag inget svar på dina frågor, men ärligt sagt låter 32 nätter på Mauritius ganska lång tid. (Eller så är jag mest avundsjuk ;) )

Jag fick för mig att Qatar skulle börja flyga på MRU men så verkar inte fallet vid närmare kontroll.
 

trekker

Medlem
Nu har jag inget svar på dina frågor, men ärligt sagt låter 32 nätter på Mauritius ganska lång tid. (Eller så är jag mest avundsjuk ;) )

Jag fick för mig att Qatar skulle börja flyga på MRU men så verkar inte fallet vid närmare kontroll.
32 dagar med barnen pa samma rum kanndes langt sa har nu bokat om till 2 rum istallet for 1. Att boka 2 rum med 2 vuxna per rum blev nastan samma pris som att boka 1 rum med 2 vuxna och 2 barn. Jag kan se att hotell skulle ha problem med att man bokar for barn men att vuxna dyker upp istallet, kan ju inte bli problem tvartom? Eller kan det?
 

AABack2ARN

Medlem
Jag antar att ni vill ha rummen i anslutning till varandra (men inte nödvändigtvis med dörrar mellan rummen)? Jag skulle nog höra av mig till hotellet och förklara situationen så att ni inte hamnar på olika delar av hotellet.
 

trekker

Medlem
Jag antar att ni vill ha rummen i anslutning till varandra (men inte nödvändigtvis med dörrar mellan rummen)? Jag skulle nog höra av mig till hotellet och förklara situationen så att ni inte hamnar på olika delar av hotellet.
Det ar tanken, enligt hotellets egen sida sa finns connected rooms att fa. Jag skrev in det i special requests men maste nog maila eller ringa ocksa.
 

jerixon

Medlem
Kikade på rummen idag igen.
Priset har mer än dubblats.
Skulle nog behövs förkorta min stay lite, så hoppas inte att det blir ändrat pris då :p
Får jag pröjsa det nya priset så blir det att boka av och satsa på något annat resmål sommaren 2017 =)
 

trekker

Medlem
Kikade på rummen idag igen.
Priset har mer än dubblats.
Skulle nog behövs förkorta min stay lite, så hoppas inte att det blir ändrat pris då :p
Får jag pröjsa det nya priset så blir det att boka av och satsa på något annat resmål sommaren 2017 =)
Var bokning pa 32 natter som ligger pa ca 50.000 kronor for 2 rum skulle nu kosta 150.000 kronor...... Jag utgar fran att de inte kan andra vad som redan bokats?
 

jerixon

Medlem
Det vet man aldrig, sådant har ju hänt förut med både hotell och flygbiljetter, men blir nog svårt!
Jag har 3 veckor bokat för 20k
Tveksamt om jag kan stanna så länge men vi får se vad som händer.

Troligtvis error fare när det ingår frukost och middag för 2 pers för 800kr natten i ett 45kvm rum. Typiskt boka först tänkt senare läge ;)
 
Toppen