Senaste nytt

Tips på bra Hilton hotell i Europa

Andreas.Net

Medlem
Hej, i och med att jag kommer ha mitt HHD till och med Mars 2017 (jag kommer inte lyckas att återkvalificera mig) så hade jag tänkt att testa åtminstone två Hilton för weekend vistelser i Europa så jag behöver lite tips på vad jag skall satsa på.

Det gör inget om det är flygplatshotell bara dom är bra.

/A
 

IT-snubben

Medlem
Rekommenderar att prova Hilton på Malta (st Julien), om det inte redan är gjort.

Bodde 7 nätter där nu i somras och har inget att än bra att säga om det hotellet. Fint läge, enormt poolområde utan trängsel, trevlig och hjälpsam personal.

Tipsar då även passa på att besöka resturangen Blue Elephant som ligger i hotellets bottenvåning.
 

Nilann

Medlem
Hilton CPH är trevligt med bra lounge. 15 minuter med Metron till Kongens Nytorv, smörrebröd på Cafe Petersborg, fisk och skaldjur på restaurang Fishmarket. DEJLIGT!
Herr Nilann och jag reser till Köpenhamn många gånger per år, alltid trevligt oavsett årstid.

Det blir minst ett besök per år på Hilton Berlin; bra läge och trevlig lounge och Hilton Slussen också med bra läge och hygglig lounge (ofta rätt fullsatt).

Hilton Venice Molino Stucky är en favorit, men där är man mer beroende av vädret, september är perfekt.

Hilton Munich Park ligger fint vid Englischer Garten, fina promenader, gångavstånd till centrum och även här en bra lounge.

På försommaren är det fint i Evian les Bain, Hilton med utsikt över Genevesjön. Vi har aldrig varit där på vintern.

Hilton Athens kan vara ett alternativ i mars. Chans till hyggligt väder. Det var tio år sedan jag var där senast, men åker dit igen om ett par veckor. Läget är bra , gångavstånd till mycket och Metrostation alldeles intill.

En annan favorit är Hilton Diagonal Mar i Barcelona, kanske tveksamt väder på vintern. Läget är lite off men strandpromenaden går alldeles i närheten och det är ca 30 minuters promenad utmed havet till La Barcelonta med många restauranger. Loungen är bra, högst upp med utsikt över Medelhavet och är det skönt väder finns det en stor altan utanför loungen.
 

Glenn E

Medlem
Hilton Aten var bra tycker jag.
Trevlig lounge med terrass.

Hilton Warszawa är prisvärt.
Man kan få ett rum för 600 kronor per natt om man väljer rätt helg.
Bra lounge på entreplan bakom incheckningsdisken.
 

ulagun

Medlem
Slussen var mitt andra hem under många år. Blev som en nära vän snarare än gäst.
Rekommenderas.
Varningsflagg för loungen när amerikanska cruisegäster invaderar och tar över.
CPH som sägs bästa läge och nära byen med Metro. Se till få rum med utsikt över plattan. Är som ett flygplatslego. Bra lounge, oftast trevliga gäster och trevlig personal. Dock dyrt i restaurangen
Firade bröllopsdag i Evian september förra året.
Urmysigt med härligt läge och uppvärmd pool.
Varningsflagg för Hilton de Gaulle. Hemskt ställe.
Udda förslag är ett Hiltonhotel i Transylvanien Rumänien. Uppgraderade till en egen våning kändes det som . Lounge och verkligen value for money.
Gillade även Hilton Aten som nämnts. Fantastisk utsikt .
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen