Senaste nytt

Choice - "Bra Bokat Prisgaranti"

Valley

Medlem
Har precis bokat rum på ett Choicehotell - 1.270,- för att kort stund efteråt hitta identiskt rum på Amex Resebyrå
för - 1.269,-

Utifrån vad jag kan läsa mig till så skall första natten vara gratis om man anmärkningen görs minst 72 timmar innan ankomst.
Här kan det bli intressant. Min gäst anländer först ca 23.00/24.00 på torsdag vilket gör att detta villkor kommer vara uppfyllt.

Blir skoj att se vad jag får för svar.

Och har någon annan reklamerat till Choice någon gång ?
 

Jonas C

Medlem
Står det någonstans i villkoren hur stor prisdifferensen måste vara för att garantin ska bli uppfylld? IHG har t.ex 1 USD eller 1% lägre pris som krav.
 

Valley

Medlem
Å där kom avslaget.
Missade den lilla detaljen att garantin inte gäller om bokningssiten tar betalt i förskott.

Har i o f s inte kollat om Amex-siten tar betalt i förskott eller om kortet enbart innebär en bekräftelse på bokningen.
Måste nog gör det
 

Erik M

Medlem
Jag har ett prisgarantiärende som jag väntar på svar på just nu.
En två nätters bokning där skillnaden var 200 kronor.

Priset med Choice tillåter avbokning till 21.00 på ankomstdagen.
Priset jag hittade på Expedia tillåter avbokning till dagen innan.

Bokningen är för två nätter i januari, så man kan tycka att det är samma villkor. Men jag kan också förstå om det är skillnad på ankomstdagen och dagen innan!

Ska bli intressant att se vad som händer. Jag gillar verkligen att de har prisgaranti som är så generös, men de kanske är sluga som tillåter avbokning till 21.00 ankomstdagen. Vet inte hur sånt där funkar, men det skulle kunna vara så att de förbjudit tredjepartssiter att ha exakt det klockslaget. På så vis kan man aldrig boka EXAKT samma villkor och därmed blir garantin aldrig aktuell.

Har någon, någonsin, fått en gratisnatt efter garantiärende?
 

Meazza

Medlem
Skulle inte kalla garantin för generös med alla dessa undantag...

Kod:
Detta innebär att prisgarantin gäller för bokningar avseende:
- Samma hotell
- Samma datum
- Samma rumstyp
- Samma valuta
- Samma antal personer
- Samma antal nätter

Prisgarantin gäller inte för:
- Avtalspriser eller andra icke publika priser, inklusive gruppriser, paketpriser, kampanjpriser och medlemspriser.
- Priser på webbplatser där hotellnamn inte uppges förrän efter genomförd bokning.
- Bokningar för fler än 9 rum.
- Utgångna priser, inkluderat priser som lagrats i din lokala webbläsare (cachad information).
- Priser med förhands- eller delbetalningsvillkor eller eventuella bokningsavgifter.
- Prisgarantin gäller inte för Quality Hotel Airport Dan i Kastrup, Danmark.

Övriga villkor:
- Kunder med dynamiska priser i sina avtal med Nordic Choice Hotels kommer alltid hitta sina avtalspriser på choice.se och hos sin resebyrå.
- Genomförda bokningar kan avbokas eller ombokas i enlighet med våra vanliga av- och ombokningsregler. Observera dock att prisgarantin upphör att gälla vid av- och ombokningar, vilket innebär att gratisnatten inte kan utnyttjas.
- Prisgarantin gäller för ärenden inkomna minst 72 timmar före ankomst.
- Efter att du skickat in ditt ärende kontaktar vi dig inom 2 arbetsdagar.
- Gratisnatten gäller alltid första natten i boendeperioden och för max 2 rum/bokning. Bor du bara en natt betalar du alltså ingenting, även om du har bokat 2 rum.
- Dessa regler kan komma att ändras. Publicerade regler vid tidpunkten för gjord bokning gäller.

*Nordic Choice Hotels hemsidor är choice.no, choice.se, choice.dk, choice.fi och nordicchoicehotels.com.
Följande webbplatser och andra aktörers webbsidor ska också anses som Nordic Choice Hotels webbsidor när våra hotell är respresenterade och därför ej innefattas av prisgarantin: www.nordichotels.se, www.designhotels.com, www.copperhill.se, www.farrisbad.no, www.nordiclighthotel.se, www.nordicchotel.se, www.selmaspa.se, www.sktpetri.com, www.stenungsbaden.se, www.thethief.com, www.yasuragi.se, www.avalonhotel.se, www.stromstadspa.se, www.sonspa.no, www.norefjellskiogspa.no, www.holmsbuspa.no, www.christianiateater.no, www.hotelatsix.com, www.hobo.se, www.hotelf6.fi, www.preferredhotels.com, www.worldhotels.com, www.tripadvisor.se samt www.momondo.se, www.finn.no, www.hotelscombined.com eller övriga webbsidor som tillhör samarbetspartners till Revato. Observera att det även kan finnas andra språkversioner av dessa sidor och att dessa versioner inte heller omfattas av prisgarantin.
 

Erik M

Medlem
OK det får stå för dig.
Att det ska vara samma rumstyp osv är självklart. Det om valuta kanske petigt men jag tror inte det efterföljs om det är en uppenbar prisskillnad (givet hur formuläret är utformat med fråga om valuta).
Så i allt väsentligt tycker jag det är som andra prisgarantier, bara med en mer generös ersättning.
 

Erik M

Medlem
Nu har jag fått svar!

De citerade följande regel:
Prisgarantin gäller inte för avtalspriser eller andra icke publika priser, inklusive gruppriser, paketpriser, kampanjpriser och medlemspriser.

Och lade till:
For at prisgarantien skal gjelde må man booke til Web Price Flex på våre nettsider.


Eftersom jag betalat ett medlemspris som var någon tia billigare än deras Web Price Flex så gällde alltså inte garantin. Det är ju ganska bakvänt! Det är alltså inte så att jag hittat ett medlemspris någon annanstans, utan jag har bokat det bästa Nordic Choice kunde erbjuda. Och det var ÄNDÅ inte billigast! Därmed var givetvis deras Web Price Flex inte heller billigast. Och det är det fortfarande inte. Lite annorlunda priser idag än för några dagar sedan, men Expedia var billigare även nu.

Alltså, jag förstår att man inte kan hänvisa till prisgarantin om man har en specialdeal genom någon annan och därmed får det billigare än hos Choice. Men när deras egna bästa pris inte är billigast utan man måste boka det näst billigaste för att kunna använda garantin? Riktigt konstigt.

Så vad göra? Boka på nytt med Web Price Flex och skicka in garantiärende på nytt?
 

Meazza

Medlem
Nu har jag fått svar!

De citerade följande regel:
Prisgarantin gäller inte för avtalspriser eller andra icke publika priser, inklusive gruppriser, paketpriser, kampanjpriser och medlemspriser.

Och lade till:
For at prisgarantien skal gjelde må man booke til Web Price Flex på våre nettsider.


Eftersom jag betalat ett medlemspris som var någon tia billigare än deras Web Price Flex så gällde alltså inte garantin. Det är ju ganska bakvänt! Det är alltså inte så att jag hittat ett medlemspris någon annanstans, utan jag har bokat det bästa Nordic Choice kunde erbjuda. Och det var ÄNDÅ inte billigast! Därmed var givetvis deras Web Price Flex inte heller billigast. Och det är det fortfarande inte. Lite annorlunda priser idag än för några dagar sedan, men Expedia var billigare även nu.

Alltså, jag förstår att man inte kan hänvisa till prisgarantin om man har en specialdeal genom någon annan och därmed får det billigare än hos Choice. Men när deras egna bästa pris inte är billigast utan man måste boka det näst billigaste för att kunna använda garantin? Riktigt konstigt.

Så vad göra? Boka på nytt med Web Price Flex och skicka in garantiärende på nytt?
Tycker du fortfarande att garantin är generös? ;)
 

Erik M

Medlem
Tycker du fortfarande att garantin är generös? ;)
Det var ju nästan precis som jag misstänkte! Att de har en garanti som VERKAR väldigt generös (om man ser till ersättningen) men som de slingrar sig ur.

För alla intresserade kan jag meddela att jag är i fortsatt kontakt med Choice och att jag nu bokat deras NÄST billigaste pris, och skickat in garantiförfrågan på nytt. Men nu direkt till personen som jag mailar med. Allt detta enligt hennes förslag.

Det är en trevlig ton, och om det här slutar med att de åtminstone matchar det billigare priset jag hittat så är jag nöjd. Om de dessutom bjuder på ytterligare rabatt så står jag fast vid att de är generösa. :)
 
Toppen