Senaste nytt

Vilket Hotell ska jag välja i Stockholm?

Glenn E

Medlem
Jag ska ha en lördag kväll i Stockholm i oktober då jag flyger SAS upp från Göteborg och tar SJ tillbaka på söndagseftermiddagen.
Jag är just nu HHG, CCG samt EBG.

Jag väljer mellan Hilton för 1700 kronor (Billigaste rummet)
Waterfront Hotell för 20000 poäng plus 1070 kronor
Grand Hotell för 2200 kronor.

Hur stor sannolikhet är det för uppgradering på respektive hotell?
 

JacobGBG

Medlem
Störst chans för uppgradering är sannolikt Waterfront, Carlson brukar vara frikostiga med uppgraderingar. Grand hotell kan du ha chans fr uppgradering på om du bokar via Virtuoso annars så tror jag det är smala chanser at få något extra där.
 

Agö

Medlem
Störst chans för uppgradering är sannolikt Waterfront, Carlson brukar vara frikostiga med uppgraderingar.
"Uppgradering" där brukar betyda till rum med utsikt, inte mer (>Superior/BC-rum). Rummen i sig är i övrigt tämligen likvärdiga. Har aldrig blivit uppgraderad till svit på detta hotell, det finns å andra sidan bara tre.
 

JacobGBG

Medlem
"Uppgradering" där brukar betyda till rum med utsikt, inte mer (>Superior/BC-rum). Rummen i sig är i övrigt tämligen likvärdiga. Har aldrig blivit uppgraderad till svit på detta hotell, det finns å andra sidan bara tre.

Allt är relativt, och Svenska hotell brukar generellt följa någon sorts jantelag att det gör fysiskt ont att ge ut något mer än vad kund betalt för. Med det i betanke så brukar Carlson hotell klara sig rätt bra.
 

Agö

Medlem
Allt är relativt, och Svenska hotell brukar generellt följa någon sorts jantelag att det gör fysiskt ont att ge ut något mer än vad kund betalt för. Med det i betanke så brukar Carlson hotell klara sig rätt bra.
Min poäng var mer att rummen på detta hotell är ytterst likvärdiga (storlek, utseende m.m.) och att en uppgradering i princip endast innebär utsikt - vilket förvisso är positivt med tanke på att alternativet är att stirra rakt in i en glasvägg. På t.ex. Royal Viking är det betydligt större skillnader mellan rummen, där finns alltifrån riktigt, riktigt usla rum till juniorsviter och BC-rum samt förstås de tre riktiga sviterna.
 
Jag har nästan alltid fått uppgradering till executive-rum hos Hilton Slussen på helgerna, som HHG. Det funkar oftast automatiskt genom deras webbsida men om uppgradering syns inte på morgonen av ankomstdagen så fungerar det bra att ringa och be.

Vi har alltid fått någon form av uppgradering, men två gånger när hotellet var fullpackat fick vi bara ett större rum med utsikt.
 

flum

Medlem
Min poäng var mer att rummen på detta hotell är ytterst likvärdiga (storlek, utseende m.m.) och att en uppgradering i princip endast innebär utsikt - vilket förvisso är positivt med tanke på att alternativet är att stirra rakt in i en glasvägg. På t.ex. Royal Viking är det betydligt större skillnader mellan rummen, där finns alltifrån riktigt, riktigt usla rum till juniorsviter och BC-rum samt förstås de tre riktiga sviterna.
Precis, och det enda som skiljer BC-rummen från de övriga är en kaffemasking. Jag skulle ta Grand alla dagar.
 

FF#1

Medlem
Grand är helt klart bäst, sen Hilton gillar deras lounge som man ofta får tillgång till med HHG ( eller kan köpa uppgradering på plats for 2-300kr till EXC rum om de snålar med att uppgradera)
Waterfront har som sagt bra fräscha rum men de är kass på att uppgradera till annat än utsikt.. till skillnad från Royal Viking som ofta har gett mig både Jr sviter och BC rum med CCG.
 

Glenn E

Medlem
Det blir nog inte Grand denna gången för jag tar det när jag är EBD igen.
Jag var upptagen den helgen i oktober så det fick bli i januari istället.
Då hittade jag Hilton för 1100 kronor och jag kommer nog vara HHD då.
Så det fick bli Hilton.
Tack för alla svar!
 
Toppen