Senaste nytt

SAS Plus på longhaul

Johan67

Medlem
Är SAS Plus på longhaul, t ex EWR och SFO något att fundera på?

Jag menar då mat och övrig service - kommer jag att behöva betala för något ombord?

Är det stor skillnad från Go?
 

palmen

Moderator
Är SAS Plus på longhaul, t ex EWR och SFO något att fundera på?

Jag menar då mat och övrig service - kommer jag att behöva betala för något ombord?

Är det stor skillnad från Go?
Mat är samma som i GO, men du får ett extra val (fisk brukar det vara). Det är snäppet bättre förrätt och efterrätt till måltiden dock. All dryck och snacks som serveras i GO är gratis i plus. Sätena är betydligt bättre i plus än go, du har dock ett icke uppfällbart armstöd som en del tycker är jobbigt.

Har du exit row i GO är det inte värt.
Det beror ju på vad man värdesätter högst. Exit row i GO är vid toaletterna samt att alla med spädbarn placeras där (är platserna bredvid som har möjlighet att sätta upp basinett på väggen).
Allt beror på prisskillnaden enligt mig om det är värt det eller ej.
 

HCas

Medlem
Jag har bara testat en gång (Newark-Arlanda) men då tyckte jag helt klart att det var värt det. Lugnt och skönt, fri dryck, hyfsat skön stol som det gick att slumra ganska gott i, och dessutom lounge (om du inte redan har status). Förvisso ganska lite folk i kabinen under denna resa; kan tänka mig att det är annorlunda vid full beläggning.
 

Anfield

Medlem
Jag gillar SAS Plus, stolen är bättre och skärmen är större än i GO. upplever att servicen är bättre en i GO dom känns inte lika stressade där, men det är säkert bara inbillning från min sida. Har de gånger jag flugit PLUS till Hong Kong uppmärksammats som EBD detta har aldrig hänt i GO.
 
Toppen