Senaste nytt

Ett Hem Stockholm - ett väldigt annorlunda hotell

Jag läste i Financial Times att Tyler Brûle älskar "Ett hem Stockholm" - som bara har 12 rum.
Priserna verkar vara från 3800kr till 8500kr per natt för en "One bedroom Etage Suite"

Air conditioned suite with tasteful furniture, King size four poster bed, seating area for dining, iron stove, cocktail cabinet, lavish bathroom with beautiful marble bathtub, walk in rain shower and carefully selected toiletries. iPad for personal use. Free WiFi. Feel free to treat yourself in the kitchen, the library, the living room or garden during your stay. Room size 43 sqm.

Titta in på Ett Hem Stockholm
 

Bernie

Medlem
Jag tycker Brûlé ofta gör bra saker. Tycker t ex mycket om magasinet Monocle. Men ibland är det lite väl mycket fokus på lyx utan verklighetsförankring, speciellt i FT. Vem uppskattar exempelvis inte ANA i F? :cool:
 

Palazzi

Medlem
Väldigt flott! Dock svårt att motivera en natt för 5000kr på hemmaplan....:p

Kan tipsa om något liknande i Italien: Le Sirenuse i Positano (italienska Amalfikusten) har huserat b.la James Bond i en av de tidiga filmerna och är möjligen det mest exklusiva hotell som finns i Italien, undantaget de stora kedjorna. Priserna är ungefär i samma prisklass som på "Ett hem Stockholm" också.

Rooms | Le Sirenuse

Lägg märke till utsikten! :)
 

Palazzi

Medlem
Jag tycker Brûlé ofta gör bra saker. Tycker t ex mycket om magasinet Monocle. Men ibland är det lite väl mycket fokus på lyx utan verklighetsförankring, speciellt i FT. Vem uppskattar exempelvis inte ANA i F? :cool:

Jag kan hålla med, men det är ju kul att drömma sig bort:cool: Jag gillar även det Amerikanska lyxmagasinet Robb Report som har en bra blandning av artiklar:) Det enda som är irriterande med Amerikanska tidningar är ju mängden reklam...:(
 

ullis

Medlem
Ett hem i Stockholm har ett taskigt läge tycker jag, däremot läser jag med behållning hans artiklar i FT och Monocle.
 

Palazzi

Medlem
Ett hem i Stockholm har ett taskigt läge tycker jag, däremot läser jag med behållning hans artiklar i FT och Monocle.

Håller med om att läget inte verkar något vidare (om man inte planerar att besöka Iraks ambassad, som ligger alldeles bredvid;)).
 

Bernie

Medlem
Jag kan hålla med, men det är ju kul att drömma sig bort:cool: Jag gillar även det Amerikanska lyxmagasinet Robb Report som har en bra blandning av artiklar:) Det enda som är irriterande med Amerikanska tidningar är ju mängden reklam...:(

Inte läst Robb Report, få kolla in den. Gillar Monocle för att det är en skön blandning av politik, ekonomi, kultur och nöje. Lite mer lättbläddrad är the Economist t ex. Lite mer fredagsläsning med ett glas vin. :)
 

Palazzi

Medlem
Inte läst Robb Report, få kolla in den. Gillar Monocle för att det är en skön blandning av politik, ekonomi, kultur och nöje. Lite mer lättbläddrad är the Economist t ex. Lite mer fredagsläsning med ett glas vin. :)

Håller med :) Läser Economist ibland, men oftast blir det Newsweek, Time , New Yorker & Bloomberg Market inom det området.

Sedan en liten titt i magasinet "Flying" för privatflygaren :)

Restidningar: Conde Nast, National Geographic Traveller, Business Traveller, International Property Luxury Collection.

Sedan SVD på morgonen...

Det blir en del...:p Jag är nu på jakt efter en e-boksläsare i A4 format (9.7'') i färg. Det verkar dock inte vara det lättaste att finna...
 

Bernie

Medlem
Håller med :) Läser Economist ibland, men oftast blir det Newsweek, Time , New Yorker & Bloomberg Market inom det området.

Sedan en liten titt i magasinet "Flying" för privatflygaren :)

Restidningar: Conde Nast, National Geographic Traveller, Business Traveller, International Property Luxury Collection.

Sedan SVD på morgonen...

Det blir en del...:p Jag är nu på jakt efter en e-boksläsare i A4 format (9.7'') i färg. Det verkar dock inte vara det lättaste att finna...
Oj! Mkt läsning och bra tips! Condé Nast hade jag inte koll på. International Property Luxury Collection låter dock inte som någon höjdare för min plånbok, så den skippar jag. :rolleyes:

Vill gärna läsa New Yorker. Framför allt är det en sjukt snygg tidning! Men hinner knappt. Behöver lite skönlitteratur också. Men SvD är given på morgonen. Försöker därtill skumma ledare och debatt på de stora tidningarna för att vara up to date.

Vill kunna knarka mer nyheter och tidningar - typ Time - men tiden räcker inte tyvärr.
 
Toppen