Senaste nytt

Arlanda - New York (EWR) vecka 46 t&r 2 personer för Eurobonus-poäng - flipp eller flopp?

Hej,

Sitter med runt 115k Eurobonuspoäng, tanken är att åka under vecka 46 till N.Y och då kommer en massa funderingar.

- Jag har 1st outnyttjad 2-4-1 voucher (Amex/SAS) som ger mig 50% poängrabatt.
- Är det "värt" att nyttja den på en relativt kort flygning?
- Köra resa på poäng eller betala?

Jag tänker så här, jag har nog med poäng för att komma ganska så långt, både själv och för två personer. Så är det värt spara poängen och istället dega biljetterna som dom är, dock finns det risk för att man 2-4-1 voucher inte nyttjas i år vilket känns trist, lär förvisso komma en ny snart giltig för 2017 med all säkerhet. Roligast vore att göra en "riktig" resa längre bort och kunna njuta av en något längre flygning och dess bekvämligheter. Dock så är det vår första resa ihop (love is in the air) och just därför så vore det kul att ha en schysst första resa ihop, dock så fyller hon jämt nästa år om man skall spara på krutet till något riktigt dunder då.

Det jag skulle vilja är att flyga ARN-EWR-ARN i minst business class (får kolla alla hotelltips seperat) och är tacksam på vad man kan komma över och om ni har några tips, jag har aldrig använt någon voucher, än mindre flygit för några poäng så jag är helt ny där.

Skall man köra SAS-kärra eller köra något annat i Star Alliance som ger en trevligare upplevelse för poängen och inte minst det kära ressällskapet.

Tanken är att resa tex måndag 14 nov och hemma bör vi vara max en vecka senare alt sön 20 nov.

Tacksam för tips!

/Blomsternisse
 
Last edited:

JohanA

Medlem
Antar att det är eurobonuspoäng du menar? EBC känner jag inte till.

På sträckan ARN-EWR-ARN har du bara ett val. SAS är enda flygbolaget som trafikerar den rutten.

Amex 2-4-1 är bra värde tack vare inget bränsletillägg och låga skatter.
 
Är det vecka 46 år 2017 du tänker? Annars kan det nog vara svårt att hitta platser med SAS. Min åsikt är att SAS ger bäst upplevelse i business, om man prickar in rätt besättning, för hårdvaran är riktigt bra.
 
Toppen