Senaste nytt

Plats i SAS Plus på longhaul med spädbarn

Gus

Medlem
Jag fick tyvärr inte tag på någon biljett till Shanghai eller Hong Kong, men i alla fall två biljetter till Washington DC i plus. I min bokning är det jag och vårt spädbarn som reser och i min frus bokning enbart min fru. När jag ska boka platser till flighterna ser platstillgången helt olika ut beroende på om jag loggar in på min egen bokning eller min frus (min fru kan välja på många fler säten än jag och mitt spädbarn kan). Först blev jag nervös att jag bokat in oss på olika flighter, men det hade jag inte.

Kan man inte boka vilken plats som helst i SAS plus-kabin om man reser med ett spädbarn? spädbarn.PNG utan spädbarn.PNG
 

fcx

Medlem
Jag fick tyvärr inte tag på någon biljett till Shanghai eller Hong Kong, men i alla fall två biljetter till Washington DC i plus. I min bokning är det jag och vårt spädbarn som reser och i min frus bokning enbart min fru. När jag ska boka platser till flighterna ser platstillgången helt olika ut beroende på om jag loggar in på min egen bokning eller min frus (min fru kan välja på många fler säten än jag och mitt spädbarn kan). Först blev jag nervös att jag bokat in oss på olika flighter, men det hade jag inte.

Kan man inte boka vilken plats som helst i SAS plus-kabin om man reser med ett spädbarn? Visa bifogad bild 56372 Visa bifogad bild 56373

OJMR så har det med antalet syrgasmasker att göra.
 

palmen

Moderator
Ringer ni in kan ni säkert boka 20AB, det är mig veterligen en av platserna reserverade för basinett.
I övrigt är jag inne på samma sak som fcx, har med syrgas asked att göra tror jag.
 
Jag fick tyvärr inte tag på någon biljett till Shanghai eller Hong Kong, men i alla fall två biljetter till Washington DC i plus. I min bokning är det jag och vårt spädbarn som reser och i min frus bokning enbart min fru. När jag ska boka platser till flighterna ser platstillgången helt olika ut beroende på om jag loggar in på min egen bokning eller min frus (min fru kan välja på många fler säten än jag och mitt spädbarn kan). Först blev jag nervös att jag bokat in oss på olika flighter, men det hade jag inte.

Kan man inte boka vilken plats som helst i SAS plus-kabin om man reser med ett spädbarn? Visa bifogad bild 56372 Visa bifogad bild 56373

Jag bokade 6 biljetter till Shanghai häromdagen. Fick ett återbud idag. Kunde inte ändra min biljett så planen var att boka av min första bokning och sedan boka en ny. För att inte riskera att bli av med mina platser bokade jag först fem nya platser och därefter avbokade jag mina första sex. Jag hade således 11 bokade platser i GO under en begränsad tid. Nu bör det således finnas 6 lediga platser kvar med utresa den 2/11 och hemresa den 8/11. Tänkte nämna det ifall någon känner sig sugen. :)
 

Gus

Medlem
OJMR så har det med antalet syrgasmasker att göra.
Aha, då har man lärt sig något nytt idag! Jag trodde först att om man är EBD så har man som fördel att man inte kan få någon infant på x antal rader ifrån sig.
Ringer ni in kan ni säkert boka 20AB, det är mig veterligen en av platserna reserverade för basinett.
I övrigt är jag inne på samma sak som fcx, har med syrgas asked att göra tror jag.
Barnet är för gammalt för bassinet. Är det ändå någon fördel att försöka få rad 20, eller kan vi lika gärna sitta på rad 24? Drömmen vore ju om vi kunde få en hel 3-rad för oss själva! :) Man kanske kan fråga lite snällt vid check in!
 

palmen

Moderator
Aha, då har man lärt sig något nytt idag! Jag trodde först att om man är EBD så har man som fördel att man inte kan få någon infant på x antal rader ifrån sig.

Barnet är för gammalt för bassinet. Är det ändå någon fördel att försöka få rad 20, eller kan vi lika gärna sitta på rad 24? Drömmen vore ju om vi kunde få en hel 3-rad för oss själva! :) Man kanske kan fråga lite snällt vid check in!
Att få en 3-rad borde inte vara några problem om det inte blir fullt i kabinen.
Rad 20 har benstöd vilken en del gillar och andra inte, nackdelen för mig som är lång är att jag inte kan skjuta in benen under någon stol, de slår i väggen när man försöker sträcka på dom. I övrigt så bör man undvika rad 22 om man vill titta ut då det saknar fönster.
Sitter man på första raden är det lite lättare att komma in/ut ur sätet i och med att ingen stol kan fällas framför, man får dock skärmen i armstödet vilket kan vara irriterande för en del.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen