Senaste nytt

1000miles?

Hej

Har en liten fråga (kunde ej hitta något via sök)

Om det står att jag tjänar 1000 miles, betyder detta att jag får ex: 1000 Eurobonus poäng?


Tack
 
Ok, när man räknar miles med Wheretocredit.com

Med deras kalkylator (Where to Credit | Calculator

Räknar man ex:
CPH-BKK 7733miles
BKK-CPH 7733miles
Total: 15466 miles om man lägger på sitt bonusprogram hos Miles & More? = 15466 poäng?


Vad är bäst?
Ska man signa upp på alla bonusprogram? :)
Så man kan samla poäng...på allt
 

Canadien

Medlem
Du kan söka runt lite här på forumet så kommer du hitta många svar. Din fråga är lite för öppen för att besvaras direkt. Bäst brukar vara att samla poäng på ett bolag per allians, du nämner Eurobonus så då kan du samla alla poäng från Star Alliance-bolag på det kontot. Som boende i Sverige är det oftast bäst, speciellt om det kombineras med ett kreditkort (AMEX / MasterCard) som ger ytterligare poäng till kontot. Tänk dock på att billiga biljetter oftast ger färre poäng, t ex 0% eller 25% av de miles du flugit.
 

ulagun

Medlem
Inte alls säkert eftersom du troligen läser om intjäning till något program där man tjänar miles. Du måste alltid kontrollera på SAS Eurobonus sidor hur mycket din intjäning blir för en viss bokningsklass.

Helt rätt, speciellt när man bokar billigaste bokningsklasser så får man kolla vad som gäller för respektive bolags bonusprogram .
Några exempel
TAP låg economyclass gav noll EB poäng
Aegean gav 400.EB men hade blivit noll i M&M
Brussel Airlimes tvärtom. Noll EB men några M&M.
 

palmen

Moderator
Ok, när man räknar miles med Wheretocredit.com

Med deras kalkylator (Where to Credit | Calculator

Räknar man ex:
CPH-BKK 7733miles
BKK-CPH 7733miles
Total: 15466 miles om man lägger på sitt bonusprogram hos Miles & More? = 15466 poäng?


Vad är bäst?
Ska man signa upp på alla bonusprogram? :)
Så man kan samla poäng...på allt
Är CPH-BKK verkligen 7733 miles? Till Hong Kong är det ca 5100 miles om jag kommer ihåg rätt.
Du bör hålla dig till ett program för att samla status/poäng. Sprider du ut det kommer du ha massa småskvättar du inte kan göra något för.
 
Toppen