Senaste nytt

När no-show?

u1

Ny medlem
När blir man klassad som no-show? Hur långt ifrån avgångstid har ni blivit nekade ombordstigning?

Satt fast på Heathrow Express med signalfel och kom till gaten 8-10 min innan avgång. Kan tänka mig att hårda slot-tider kan göra att dom är mer strikta på LHR.

Fixade Heathrow Express till gate 24 på 15minuter (om någon vågar utmana) :)

/Johan
 

thh

Medlem
Jag har missat mitt flyg med om det var en tre eller tre och en halv timmars mellanlandning i Chicago, men jag kom såklart faktiskt fram till gaten 1h för sent så det var väl rimligt.
 

JohanA

Medlem
Turkish stänger incheckningen på Kastrup 60 minuter före avgång. Jag checkade in 55 minuter före avgång, då de redan hade packat ihop allt. Pustade ut. :)
 

u1

Ny medlem
Enda problemet i security (fasttrack) var killen framför som ville svepa sin 0.5l vattenflaska... :confused:

Passerade security ca 15min innan avg.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Otroligt att du blev insläppt genom security, då Heathrow har sin strikta T-35min deadline.

Det är väl bara LHR T5 som har conformance? Jag har hört att T3 ska införa det, men vad jag vet har inte T2 det iaf.

Exakt när man blir markerad som no-show varierar nog lite. Men i princip kan det ske närsomhelst från det att gaten stänger.
 
Toppen