Senaste nytt

Går det inte att uppgradera för poäng på SAS längre?

joa

Medlem
Hittar det inte på hemsidan..... Bara "Make an offer".
Inte intresserad av att betala för en uppgradering.
Är jag bara dålig på att leta för det ser inte ut som sis jag testade (men det var ett tag sedan....)?
 

Dr. Miles

Expert
Hittar det inte på hemsidan..... Bara "Make an offer".
Inte intresserad av att betala för en uppgradering.
Är jag bara dålig på att leta för det ser inte ut som sis jag testade (men det var ett tag sedan....)?
Det går fortfarande att uppgradera SAS long haul flygningar för poäng vid check in eller vid gate, i mån av plats.
 

joa

Medlem
Tack!
Inte via hemsidan längre alltså :-(
Att uppgradera från plus till busines mellan ARN och PVG hur många poäng krävs för det?
Antar att det är samma mellan HKG och ARN!?
 

Thornado

Medlem
Hittar det inte på hemsidan..... Bara "Make an offer".
Inte intresserad av att betala för en uppgradering.
Är jag bara dålig på att leta för det ser inte ut som sis jag testade (men det var ett tag sedan....)?

Med "make an offer" (via Plusgrade) så kan du lägga ett bud i poäng också, inte bara pengar.
 

Canadien

Medlem
Blir detta till samma antal poäng som det "kostar" att uppgradera vid check-in och Gate?
Borde ju vara billigare eftersom *A upgrade kostar 35,000 poäng Ekonomi->Business, medans SAS tar 40,000 vid gate. Men de kan ju ha täppt till den möjligheten.

Notera dock att *A upgrade inte stöjder Premium Ekonomi i nuläget, så det går inte att uppgradera till en sådan biljett. Från Premium Ekonomi går det att uppgradera till Business, men den räknas då som vanlig Ekonomi, d v s 35,000 poäng. Detta går inte med alla *A partners, och beror på bokningsklass. Lufthansa E går att uppgradera till Business med 35,000 EB poäng. Air Canada N går inte att uppgradera på detta sätt.
 

Dr. Miles

Expert
Borde ju vara billigare eftersom *A upgrade kostar 35,000 poäng Ekonomi->Business, medans SAS tar 40,000 vid gate. Men de kan ju ha täppt till den möjligheten.
Star Alliance upgrade för SAS long haul flygning är egentligen endast från dyra SAS Plus biljetter (Y, S, B) till SAS Business. Så om man vill uppgradera från SAS Go, kan man inte använda det alternativet.

Antalet av poäng som behövs för Star Alliance upgrade varierar beroende på linjen. (Det gäller även för SAS flygning)
Mellan Europa-Nordamerika till kostar det 35.000 poäng per segment, mellan Europa-Asien kostar det 50.000 poäng per segment.
 
Toppen