Senaste nytt

Star alliance gold seat block?

freppa87

Medlem
Halloj! Har på sistone flugit ett 30-tal Austrian flighter och har som EBG nästan varenda gång haft ledigt säte bredvid. Är detta någon officiell förmån? Eller något som Austrian har enbart för SAS? Jag blev också mycket förvånad när jag igår flög från Wien till Stockholm och blev tilltalad vid namn vid servering ombord.

Någon med liknande erfarenheter?
 

EBGGOT

Medlem
Halloj! Har på sistone flugit ett 30-tal Austrian flighter och har som EBG nästan varenda gång haft ledigt säte bredvid. Är detta någon officiell förmån? Eller något som Austrian har enbart för SAS? Jag blev också mycket förvånad när jag igår flög från Wien till Stockholm och blev tilltalad vid namn vid servering ombord.

Någon med liknande erfarenheter?


Lufthansa gruppen är ganska duktiga på att ge EBG/EBD/EBP "extra bra" service titt som tätt trots att det inte är några officiella förmåner.
Sektblock fungerar ofta samt att man får bland det första raderna vid resa i ekonomi klass.

Jag gissar att det funkar så även för andra star gold då jag sett på flera rutter att andra har fått samma behandling som jag trots att det varit från andra delar av världen och troligen inte EBG/D/P.

DOCK får jag aldrig något "extra" när jag reser biz med det är alltid konstan hög service ändå så det kvittar ....
 

nrdbck

Medlem

SNIFF

Medlem
Åh herregud förlåt, glömde skriva att vi även fick seatblock. Snyggt sätt att ta hand om sin egen allians frequent flyers. Var mest det jag ville få fram. Skyller på klockslaget och mr Lagavulin
Det är ok! ;)

upload_2016-9-4_8-24-11.png
 
Toppen