Senaste nytt

Diskussion om upgrade guru mm

Smart av businessclass att använda datan härifrån för att marknadsföra siten. Mycket fokus på trafik nu, man skall inte förkorta citygross med CG för det driver inte trafik från Google osv. Nu använder man användargenererad data, i form av rapporterade bud, för att driva trafik, smart.

En fråga bara, ju mer detta sprids, desto större är risken att tjänsten blir dyrare. Tidigare när det man rapporterade i tråden bara lästes av forumet var den risken försumbar. Nu med uppmaning att sprida på Facebook osv så ökar den ju markant.
 

dashboard

Administrator
Hej Golfkillen, takk for kommentar. Her kommer en liten oppklaring. Det er ikke slik at om denne tjenesten blir populær, så blir BC dyrere. Tvert om. Om tjenesten blir populær, får vi mer relevant trafikk, om google ser oss. Men økt trafikk er ingen trussel. Økt trafikk vil helt enkelt tillate oss å spandere penger på slike nyttige funksjoner. Jeg håper alle gode medlemmer ser at det å bidra med input av data direkte i GURU'en, først og fremst vil føre til en mye bedre tjeneste, og det blir mye enklere å tolke data fra alle reisende. Det er helt enkelt en win-win og jo flere som bidrar, desto bedre blir tjenesten og som igjen kan attrahere nye brukere, kanskje fra andre land. Lykkes vi med det, vil det i sin tur kunne gjøre dette til en nyttig funksjon når vi skal oppgradere på mange flyselskap, ikke bare mellom Oslo og Stockholm med SAS...
 

pswe

Medlem
Hej Golfkillen, takk for kommentar. Her kommer en liten oppklaring. Det er ikke slik at om denne tjenesten blir populær, så blir BC dyrere. Tvert om. Om tjenesten blir populær, får vi mer relevant trafikk, om google ser oss. Men økt trafikk er ingen trussel. Økt trafikk vil helt enkelt tillate oss å spandere penger på slike nyttige funksjoner. Jeg håper alle gode medlemmer ser at det å bidra med input av data direkte i GURU'en, først og fremst vil føre til en mye bedre tjeneste, og det blir mye enklere å tolke data fra alle reisende. Det er helt enkelt en win-win og jo flere som bidrar, desto bedre blir tjenesten og som igjen kan attrahere nye brukere, kanskje fra andre land. Lykkes vi med det, vil det i sin tur kunne gjøre dette til en nyttig funksjon når vi skal oppgradere på mange flyselskap, ikke bare mellom Oslo og Stockholm med SAS...
Ovanstående visar väl tyvärr lite på kvaliteten på vederbörande...Snacka om att missförstå användaren.
 
Hej Golfkillen, takk for kommentar. Her kommer en liten oppklaring. Det er ikke slik at om denne tjenesten blir populær, så blir BC dyrere. Tvert om. Om tjenesten blir populær, får vi mer relevant trafikk, om google ser oss. Men økt trafikk er ingen trussel. Økt trafikk vil helt enkelt tillate oss å spandere penger på slike nyttige funksjoner. Jeg håper alle gode medlemmer ser at det å bidra med input av data direkte i GURU'en, først og fremst vil føre til en mye bedre tjeneste, og det blir mye enklere å tolke data fra alle reisende. Det er helt enkelt en win-win og jo flere som bidrar, desto bedre blir tjenesten og som igjen kan attrahere nye brukere, kanskje fra andre land. Lykkes vi med det, vil det i sin tur kunne gjøre dette til en nyttig funksjon når vi skal oppgradere på mange flyselskap, ikke bare mellom Oslo og Stockholm med SAS...
Hej och tack för svar. Du har dock missförstått mig. När jag pratade om att det blir dyrare så syftar jag på plusgrade, inte att använda BC. Ju fler som lägger bud ju högre lär det accepterade priset vara.

För mig visar detta att man skall akta sig för vad man skriver här då allt kan användas i kommersiellt syfte (det skall kan ju fatta ändå såklart men blir ju tydligt nu). Kanske framförallt i trådar skapade av någon moderator.
 

dashboard

Administrator
Hej. Ok, forstår. Sorry misforståelsen. Men svar på ditt spørsmål om at Plusgrade skal bli dyrere med dette. Det er jeg ikke enig i. GURU'en skal i prinsippet gjøre nøyaktig det dere allerede gjør i dag, men GURU'en systematiserer den informasjonen som man vil ha, setter data i system på et bedre vis. Gjør det enklere for brukeren. Håper jo at det skal oppleves som bra;)
 
Hej. Ok, forstår. Sorry misforståelsen. Men svar på ditt spørsmål om at Plusgrade skal bli dyrere med dette. Det er jeg ikke enig i. GURU'en skal i prinsippet gjøre nøyaktig det dere allerede gjør i dag, men GURU'en systematiserer den informasjonen som man vil ha, setter data i system på et bedre vis. Gjør det enklere for brukeren. Håper jo at det skal oppleves som bra;)
Där är vi oeniga, självklart blir det dyrare ju fler som använder det. Ju fler som är involverade i en auktion och bjuder, ju högre pris.
 

SNIFF

Medlem
Jag vill förtydliga en sak.

Jag fick frågan av @dashboard, om jag kunde dela med mig av min insamlade data, det är alltså inget som bara har "tagits". Jag har även fått möjlighet att komma med input på tjänsten, men på grund av min arbetsbörda just nu har jag inte kunnat avsätta tid till det.

Jag ser det här som att ta det ett steg längre. Vidare får man in all data direkt i ett verktyg, än att jag måste sitta och pilla med det manuellt, vilket jag inte haft tid med på ett tag.
 
Toppen