Senaste nytt

Söker Göteborg - Sydney, Oktober - November

Impendill

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg, (kan tänka mig positioneringsflyg inom Norden. )
  2. Var är din destination? Sydney, (Brisbane, Melbourne funkar också beroende på pris).
  3. När vill/behöver du resa ut? 26:e oktober
  4. När vill/behöver du komma hem? Jag måste jobba från den 15:e november så hemma senast 14:e november
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business, Economy beroende på pris.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance
Jag behöver tillsammans med min kollega ta mig till Sydney ovan nämnda datum.
Företaget har en budget på 15.000 kr per person men vi kan dock lägga till mellanskillnaden om det går att åka i business eller premium economy.

Vi åker helst Star Alliance då jag har status där och eventuellt kan vi då försöka uppgradera för poäng beroende på flygbolag och bokningsklass. Men som sagt helst Star Alliance.

Gjorde en snabb sökning och såg att det gick att hitta SAS Plus till PVG våra datum för runt 8.000 kr.

Går det att fortsätta därifrån för liknande pris och premium economy?

Sitter vid mobilen så kan inte söka så bra just nu.

Tacksam om någon har något tips eller förslag.
 

Dr. Miles

Expert
  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg, (kan tänka mig positioneringsflyg inom Norden. )
  2. Var är din destination? Sydney, (Brisbane, Melbourne funkar också beroende på pris).
  3. När vill/behöver du resa ut? 26:e oktober
  4. När vill/behöver du komma hem? Jag måste jobba från den 15:e november så hemma senast 14:e november
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business, Economy beroende på pris.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance
Jag behöver tillsammans med min kollega ta mig till Sydney ovan nämnda datum.
Företaget har en budget på 15.000 kr per person men vi kan dock lägga till mellanskillnaden om det går att åka i business eller premium economy.

Vi åker helst Star Alliance då jag har status där och eventuellt kan vi då försöka uppgradera för poäng beroende på flygbolag och bokningsklass. Men som sagt helst Star Alliance.

Gjorde en snabb sökning och såg att det gick att hitta SAS Plus till PVG våra datum för runt 8.000 kr.

Går det att fortsätta därifrån för liknande pris och premium economy?

Sitter vid mobilen så kan inte söka så bra just nu.

Tacksam om någon har något tips eller förslag.
Om man går efter prisnivån, är China Southern billigast från Göteborg.
Ni behöver att pröjsa ca 7.800 SEK extra ifall företaget betalar 15.000 SEK.

Screenshot20160902 03 CZ.png



Tidsmässigt är Airberlin & Etihad kombo ganska bra. Ni behöver att pröjsa nästan 9.000 SEK per person dock.
Screenshot20160902 04 AB.png



Star Alliance alternativ blir det ganska dyrt i Business class ifall ni vill boka med genomgående biljett.
 
Toppen