Senaste nytt

Är det bara i USA man behöver ha TSA-lås?

Dr. Miles

Expert
Dvs kan man låsa en väska med icke TSA-lås utan riskbibresten av världen?
Vad jag vet att TSA är en amerikansk myndighet så det kan vara så att endast USA kräver väskan med TSA lås ifall man checkar in väskan.

Jag har rest olika länder i Asien men inget land krävde TSA lås på incheckat bagage.
 

joa

Medlem
Brukar fega ur och bli rädd att de skall bryta upp den eftersom jag inte känt mig 100% säker. Också lämnar jag den olåst.
 

agehall

Medlem
Finns inget land som kräver TSA-lås. Dock säger USA att om du har ett TSA-lås så kanske de inte bryter upp väskan åt dig när de vill titta innuti. Men det är ingen garanti att de inte gör det även om du har ett TSA-lås.
 

joa

Medlem
Kanske formulerat frågan lite luddigt.
Finns det någon överhängande risk med att låsa en väska på en resa i tex Asien.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

anjak

Medlem
Kanske formulerat frågan lite luddigt.
Finns det någon överhängande risk med att låsa en väska på en resa i tex Asien.
Det gör det väl alltid, tycker dom något är skumt med den så kommer dom bryta upp den. Det gäller väl i och för sig också om någon vill stjäla något från dig, så lär dom nog bryta upp den.
 

Dr. Miles

Expert
Det gör det väl alltid, tycker dom något är skumt med den så kommer dom bryta upp den. Det gäller väl i och för sig också om någon vill stjäla något från dig, så lär dom nog bryta upp den.
Jag har aldrig upplevt att någon myndighet bröt upp låset på min incheckad väska när jag har rest till Asien. Däremot det har hänt att någon bröt upp låset och stulit mina grejer från min incheckad väska.
Myndigheterna (framförallt tullen) brukar att fråga mig om jag kan öppna väskan ifall de misstänker något.
 

anjak

Medlem
Jag har aldrig upplevt att någon myndighet bröt upp låset på min incheckad väska när jag har rest till Asien. Däremot det har hänt att någon bröt upp låset och stulit mina grejer från min incheckad väska.
Myndigheterna (framförallt tullen) brukar att fråga mig om jag kan öppna väskan ifall de misstänker något.
Jag har fått min väska genomrotad på väg till Shanghai, om det var myndigheter eller tjuvar är omöjligt att veta, inget var stulet. Sen är det så klart omöjligt att veta om det gjordes redan på Kastrup i Frankfurt eller Shanghai.
 

Ystad

Medlem
Jag vet inte om det hör hit men:
Jag har just flugit NRT-HNL och några dagar senare LAS-YYZ-CPH. Jag hade två väskor med TSA-lås. Vid båda dessa tillfällen låg det en lapp i ena väskan med hälsning från myndigheterna att man öppnat väskan och kollat innehållet. Hade inte lappen legat där hade jag säkerligen inte märkt något. Observera att den ena kollen var vid inresa och den andra vid utresa från USA.
 
Toppen