Senaste nytt

Ny rea på gång Qatar Affärsklass.

Dr. Miles

Expert
@Dr. Miles är det RJTQP2NX även från Tyskland? Jag hittar platser i R med den fare:n men priserna är ju dubbelt så höga som redovisas här:
Qatar Airways Travel Festival
Jag vet inte vad du menar med dubbelt så höga mot vad men det finns samma fare från Tyskland.

T ex till Frankfurt till Melbourne är ca 2.143 EUR inkl. skatter per person med RJTQP2NX.
Screenshot20160829 04 QR.png
 

gunry

Medlem
Jag vet inte vad du menar med dubbelt så höga mot vad men det finns samma fare från Tyskland.

T ex till Frankfurt till Melbourne är ca 2.143 EUR inkl. skatter per person med RJTQP2NX.

Då missuppfattar jag nog, tolkade QR-sidan som att priset till t.ex. Sydney skulle vara ca 2600-2800 € för två personer i Business. Är det jag som är ute och cyklar?
 

nota bene

Medlem
Tillgängligheten är ju katastrofal på vissa sträckor... Jag har två resor som skulle falla på plats med 7 dagar min stay och inom datumen, men bägge resorna är det omöjligt att komma hem från HKG. Gick iofs att hitta den ena från HEL med bra tider och ganska ok pris (€1550 HEL-DOH-HND//HKG-DOH-HEL). Men då använder jag hellre en GUF-voucher och betalar 12500 eller så för ARN-LHR-HKG t/r och 20k Avios extra för ett extra ben HKG-HND.
 

Dr. Miles

Expert
Då missuppfattar jag nog, tolkade QR-sidan som att priset till t.ex. Sydney skulle vara ca 2600-2800 € för två personer i Business. Är det jag som är ute och cyklar?
Ja, tyvärr. Priserna som visas där är per person.
Du tror väl inte att Frankfurt-Abu Dhabi T/R i Economy class kostar 349 EUR för 7 personer (ca 50 EUR per pers)?
 

Dr. Miles

Expert
Kostade inte Dubai 7000 kr i morse? 9000 kr nu :(
Hur fick du dedär priset, det enda jag hittar nu är 8800 kr per person i Business och absolut inte i First på sista benet..
Det verkar som Qatar Airways har uppdaterat priserna till Dubai.
Numera blir det billigare när man reser flera än 2 personer (3 personer och uppåt).
När minst 7 personer reser tillsammans, blir det under 6.000 SEK inkl. skatter per person i Business class.

Screenshot20160829 07 QR.png


Kanske läge för att boka en BusinessClass sällskapsresa till Dubai? ;)
(OBS: Minimum stay är 4 dagar)
 
Toppen