Senaste nytt

Utkörning av försenat bagage?

RickardG

Medlem
Jag har ofta tur/otur med att få bagage borttappat och försenat. Vid samtliga tillfällen hittills har jag bott på samma hotell ett antal dagar vid ankomst och har fått väskorna utkörda dit.
Min fundering nu är hur det fungerar om jag direkt efter ankomst till flygplatsen hoppar in i en hyrbil för en rundresa. Hur går det praktiskt till för att köra ut väskan till mig, när jag kanske inte ens bestämt var jag kommer att bo de följande nätterna? Någon som har erfarenhet av liknande situation?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har ofta tur/otur med att få bagage borttappat och försenat. Vid samtliga tillfällen hittills har jag bott på samma hotell ett antal dagar vid ankomst och har fått väskorna utkörda dit.
Min fundering nu är hur det fungerar om jag direkt efter ankomst till flygplatsen hoppar in i en hyrbil för en rundresa. Hur går det praktiskt till för att köra ut väskan till mig, när jag kanske inte ens bestämt var jag kommer att bo de följande nätterna? Någon som har erfarenhet av liknande situation?
Det varierar beroende på flygbolag.
Vanlig legacy carrier tenderar att köra ut försenat bagaget medan LCC tenderar att de kräver att du hämtar försenat bagaget på ankomstflygplatsen.

Det finns liknande diskussion om detta.
Tvingas hämta försenat bagage själv? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

RickardG

Medlem
Räkna med SAS eller Lufthansa. FInns det någon som har fått försenat bagage och gett sig ut på rundresa? Hur löstes det då?
 

Dr. Miles

Expert
Räkna med SAS eller Lufthansa. FInns det någon som har fått försenat bagage och gett sig ut på rundresa? Hur löstes det då?
Jag har haft rundresa i Asien och de har kört ut försenat bagaget till hotellet i annat land än ankomstflygplatsen där väskan inte dök upp.
Det var Air China, EVA Air och THAI inblandade
 
Toppen