Andreas Eriksson
Medlem
Ställer denna fråga åt min kusin så tro inte att jag gått och blivit charter trogen.
Önskar snabbt svar från de som är insatta i ersättningsfrågor.
Följande scenario:
Resenärer: (2 vuxna + 1 barn)
Bokat hos: Fritidsresor
Resmål: LPA (Chartersemester ink hotell)
Problemet gäller hemresan.
Avfärd från LPA till ARN skulle skett Torsdag 25/8 15.00
Vid 11.00 kom SMS med meddelande om försening men att dom ändå skulle använda inkluderade transfern till flygplatsen.
Väl på flygplatsen kom först besked om försening till 18.00, sedan tämligen omgående meddelande från fritidsresors representant att det helt blivit inställt. Orsak: Tekniska problem med flygplanet.
De blev skickade med buss till ett hotell i Las Palmas, inkl mat & luncher så inga utlägg för detta.
De spenderade Fredagen den 26/8 på hotellet och fick information på ett morgonmöte att de hade blivit bokade på ett flyg dagen efter, den 27/8 klockan 21:30.
Väl 21.30 på Lördag är detta plan också försenat, dock bara 1 timme och 20 minuter..
Framme i Manchester ca 03.00 måste dom gå av planet, ta med sig allt handbaggage och gå igenom säkerhetskontrollen på nytt och gå ombord igen på samma plan som ska vidare till Stockholm. De incheckade väskorna lämnades kvar men de var alltså tvungna att gå av, sedan säkerhetskontroll och på igen.
Framme i Stockholm ca 06.00.
Vad för ersättningar man har man rätt till i detta läge?
Av någon anledning har han lyckats boka resan med bank istället för kreditkort vilket jag tappade hakan över i princip...
Önskar snabbt svar från de som är insatta i ersättningsfrågor.
Följande scenario:
Resenärer: (2 vuxna + 1 barn)
Bokat hos: Fritidsresor
Resmål: LPA (Chartersemester ink hotell)
Problemet gäller hemresan.
Avfärd från LPA till ARN skulle skett Torsdag 25/8 15.00
Vid 11.00 kom SMS med meddelande om försening men att dom ändå skulle använda inkluderade transfern till flygplatsen.
Väl på flygplatsen kom först besked om försening till 18.00, sedan tämligen omgående meddelande från fritidsresors representant att det helt blivit inställt. Orsak: Tekniska problem med flygplanet.
De blev skickade med buss till ett hotell i Las Palmas, inkl mat & luncher så inga utlägg för detta.
De spenderade Fredagen den 26/8 på hotellet och fick information på ett morgonmöte att de hade blivit bokade på ett flyg dagen efter, den 27/8 klockan 21:30.
Väl 21.30 på Lördag är detta plan också försenat, dock bara 1 timme och 20 minuter..
Framme i Manchester ca 03.00 måste dom gå av planet, ta med sig allt handbaggage och gå igenom säkerhetskontrollen på nytt och gå ombord igen på samma plan som ska vidare till Stockholm. De incheckade väskorna lämnades kvar men de var alltså tvungna att gå av, sedan säkerhetskontroll och på igen.
Framme i Stockholm ca 06.00.
Vad för ersättningar man har man rätt till i detta läge?
Av någon anledning har han lyckats boka resan med bank istället för kreditkort vilket jag tappade hakan över i princip...