Senaste nytt

Swiss First London–Nordamerika under 22 000 kr

Senator

Moderator
Strålande flight i går. Gott käk, toppen service. Första gången på länge att jag har varit med om en full cabin i First. Men jag talade med Maitre d'Cabin som berättade att den sena avgången till New York (Newark) var väldigt populär på söndagar.

Med en full kabin blir det lite långsammare, och lite mindre tid till varje gäst, men det är naturligt. En middag med film, några avsnitt med sitcom och en lång tuppis. Jag bad tjejerna väcka mig med två timmar kvar, och schweizare som dom är...ja, enough said.

Varmrätten var en härlig wagyu från Australien. 2006 Margaux ett bra komplement. Några möten nu i New York innan min transcont med United till Seattle i eftermiddag.
 

khybner

Medlem
Funderar på en bokning till YUL som ankommer 1505 och sedan vidare på en separat biljett med Air Canada kl 1650.
Hemresan landar i YUL med Air Canada kl 1549 och sedan vidare med Swiss till ZRH kl 1705.

Förutom risken med försenat flyg hur ser ni som har lite mer erfarenhet av YUL samt flyg Canada-USA och v.v. på transfertiden?

MCT ser ut att vara 60 minuter.

Kommer Swiss att checka in min väska i London hela vägen (även på flighten med AC)?


Svarar på min egen fråga.

Swiss ändrade ankomsttiden till 14:55 (från 15:05).
I Zürich checkade man in min väska till slutdestinationen (med Air Canade Rouge anslutningsflyg kl 16:50) utan problem.
Vi landade 15:02 och 15:20 satt jag i US preclearance och väntade på att min väska skulle få transfer. 15:40 var jag igenom US preclerance och hade 1 tim 10 min innan näste flyg gick.
 

Senator

Moderator
Snart hemma från resa 2 av 2. Stort tack till Ground Staff på O'Hare som bokade om mig från LX9 till LX7 igår utan kostnad, samt fick mig på en tidigare flight tillbaka till London. Det var väldigt uppskattat. Nu väntar jag på SAS som också var schyssta så jag kommer hem tidigare. Hade ett möte som blev inställt i Chicago, så det kändes bra att komma hem lite tidigare och ta en fredagsöl på kontoret.

Det här var min andra resa i Swiss First från Chicago O'Hare. En flygplats som jag ofta lämnar med glädje, och undviker ofta. Men Swiss stationen på O'Hare bemannas av mycket trevliga och serviceinriktade personer. Efter incheckning fick jag personlig eskort till loungen. Från avslutat check-in till ett glas skumpa tog 5min. Bra start på hemresan.

Lite OT: så fick jag uppleva ett annorlunda TSA upplägg igår. Det används hundar i säkerheten och det innebär att skorna stannade på, datorer i väskor, bälten på och flytande kvar i väskan.

Loungen hade nu skakat fram riktig skumpa. Det måste vara efter mitt klagomål 2014 om Lidl-cavan Freixenet Cordon Negro som utbud ;) Ingen LPGS i loungen, det var någon Nicolas Feuillatte på piccoloflaska. Just det förstår jag: jag gissar det är 4-6 gäster varje dag som besöker loungen. Jag var ensam i att dricka skumpa.

Eskort till gaten också är trevligt, och välkomnades ombord av två trevliga flygvärdinnor som skulle jobba flighten. Det var ursprungligen ett par som bokade i First, men en annan kille bokade om sig från LX9 till LX7, så jag fick 2A och inte 1A.

Grym service, bra käk. Med 8.30 flygtid, tog jag tiden att njuta av en middag. Normalt gillar jag inte en avgång innan 18.00 till Europa (denna gick 14.30), men eftersom jag var slut och inte hade ändrat tidszon somnade jag direkt efter maten. Under maten klantade jag till mig vid att spilla ett helt glas LPGS över mig. Snabbt kom det ny PJ, ny duk och allt fixades medan jag tog på mig ny PC. Lätt pinsamt.

Slutklämmen är väldigt bra value för money för mina £4 000 för två resor.
 

jumbooze

Medlem
Det här var min andra resa i Swiss First från Chicago O'Hare. En flygplats som jag ofta lämnar med glädje, och undviker ofta. Men Swiss stationen på O'Hare bemannas av mycket trevliga och serviceinriktade personer. Efter incheckning fick jag personlig eskort till loungen. Från avslutat check-in till ett glas skumpa tog 5min. Bra start på hemresan.
Jag brukar stanna till på SwissLoungen på ORD för att ta en Öl då de har bra öl och trevligt utbud.
 

palmen

Moderator
Ah ok... har aldrig gjort pre-clearance med checkat bagage med det var så de andra gjorde då iaf.
Tror att i Toronto måste man ta väskan själv. Det finns en bagageband där iaf, men någon annan vet säkert exakt.
Som jag precis skrev, man behöver inte ta väskan själv.
 

FF#1

Medlem
Snart hemma från resa 2 av 2. Stort tack till Ground Staff på O'Hare som bokade om mig från LX9 till LX7 igår utan kostnad, samt fick mig på en tidigare flight tillbaka till London. Det var väldigt uppskattat. Nu väntar jag på SAS som också var schyssta så jag kommer hem tidigare. Hade ett möte som blev inställt i Chicago, så det kändes bra att komma hem lite tidigare och ta en fredagsöl på kontoret.

Det här var min andra resa i Swiss First från Chicago O'Hare. En flygplats som jag ofta lämnar med glädje, och undviker ofta. Men Swiss stationen på O'Hare bemannas av mycket trevliga och serviceinriktade personer. Efter incheckning fick jag personlig eskort till loungen. Från avslutat check-in till ett glas skumpa tog 5min. Bra start på hemresan.

Lite OT: så fick jag uppleva ett annorlunda TSA upplägg igår. Det används hundar i säkerheten och det innebär att skorna stannade på, datorer i väskor, bälten på och flytande kvar i väskan.

Loungen hade nu skakat fram riktig skumpa. Det måste vara efter mitt klagomål 2014 om Lidl-cavan Freixenet Cordon Negro som utbud ;) Ingen LPGS i loungen, det var någon Nicolas Feuillatte på piccoloflaska. Just det förstår jag: jag gissar det är 4-6 gäster varje dag som besöker loungen. Jag var ensam i att dricka skumpa.

Eskort till gaten också är trevligt, och välkomnades ombord av två trevliga flygvärdinnor som skulle jobba flighten. Det var ursprungligen ett par som bokade i First, men en annan kille bokade om sig från LX9 till LX7, så jag fick 2A och inte 1A.

Grym service, bra käk. Med 8.30 flygtid, tog jag tiden att njuta av en middag. Normalt gillar jag inte en avgång innan 18.00 till Europa (denna gick 14.30), men eftersom jag var slut och inte hade ändrat tidszon somnade jag direkt efter maten. Under maten klantade jag till mig vid att spilla ett helt glas LPGS över mig. Snabbt kom det ny PJ, ny duk och allt fixades medan jag tog på mig ny PC. Lätt pinsamt.

Slutklämmen är väldigt bra value för money för mina £4 000 för två resor.
Tjat ger resultat, klagad på frexnet i fjol...skönt att det fixades. Enkelt och billigt att höja nivån nått snäpp.
 

Senator

Moderator
Ska till San Francisco 18-25 Mars och tänkte flyga Swiss F, hittat biljett för 40.500. Bra pris eller kan jag hitta bättre?

Jag skulle vilja säga från Stockholm är nog svaret ja om du inte vill vänta ut en deal från annan startpunkt. Dock kräver detta pris "bara" 28 dagars förköp så du har lite tid om du vill vänta.

Från och med 17:e februari, 2017 kommer Swiss flyga nya B777-300ER till/från SFO:
Boeing 777-300ER | The new SWISS flagship

Jag skulle inte lägga 40' på att flyga den gamla A340-300 de andra dagarna..
 
Toppen