Senaste nytt

Air France nya första klass - La Première "A Designer Suite"

Jacob

Medlem
I maj offentliggjorde Air France sin nya förstaklassvit, en produkt flygbolaget själva beskriver som "A Designer Suite". Vi fick möjlighet att prova den nya sviten och dessutom träffa Vice President för La Première, Catherine Betsch. Hon berättade om den nya sviten och arbetet som pågått i kulisserna under de senaste fyra åren. Den nya sviten har tagits fram av…
 

johhenrik

Medlem
Jag tycker det ser grymt trevligt ut. Denna produkt skulle jag helt klart vilja prova. Jag håller med Jacob om att sviterna som andra har skapar en lite opersonlig avskärmning från alla andra. Detta konceptet verkar tillhandahålla det bästa av två världar.

Kul Air France!
 

Agö

Medlem
När nu Lufthansa First har blivit var mans gods blickar jag (och den gode @flum ) mot Air France La Prèmiere. Läste ett par färska recensioner och det förefaller vara klasskillnad på alla plan mot det Lufthansa erbjuder - såväl på marken som i luften och allt däromkring. Har vi någon BC-medlem med färsk erfarenhet? Det handlar i så fall om betald biljett - hur kan man få tag på en sådan till ett rimligt pris (säg 45-50k)? Har redan börjat spara...

Review: Air France La Premiere First Class Paris to Tokyo

Review: Air France Salon La Premiere First Class Lounge Paris CDG
 

flum

Medlem
När nu Lufthansa First har blivit var mans gods blickar jag (och den gode @flum ) mot Air France La Prèmiere. Läste ett par färska recensioner och det förefaller vara klasskillnad på alla plan mot det Lufthansa erbjuder - såväl på marken som i luften och allt däromkring. Har vi någon BC-medlem med färsk erfarenhet? Det handlar i så fall om betald biljett - hur kan man få tag på en sådan till ett rimligt pris (säg 45-50k)? Har redan börjat spara...

Review: Air France La Premiere First Class Paris to Tokyo

Review: Air France Salon La Premiere First Class Lounge Paris CDG
Tokyo ligger ju som sagt på 53k SEK, vore ju dock inte fel att hamna under 50k.
 

Dr. Miles

Expert
När nu Lufthansa First har blivit var mans gods blickar jag (och den gode @flum ) mot Air France La Prèmiere. Läste ett par färska recensioner och det förefaller vara klasskillnad på alla plan mot det Lufthansa erbjuder - såväl på marken som i luften och allt däromkring. Har vi någon BC-medlem med färsk erfarenhet? Det handlar i så fall om betald biljett - hur kan man få tag på en sådan till ett rimligt pris (säg 45-50k)? Har redan börjat spara...

Review: Air France La Premiere First Class Paris to Tokyo

Review: Air France Salon La Premiere First Class Lounge Paris CDG
Mot Nordamerika har de ganska hyfsade priser i First class.
Du kan också kombinera First class på ena väger och Business class (eller andra kabinklass) på andra vägen.

Screenshot20160825 01 AF.png


T ex priset till Miami från Stockholm kostar ca 27.900 SEK inkl. skatter om man väljer First class på ena vägen och Business class på andra vägen.
Från Köpenhamn kostar liknande resa ca 30.000 SEK inkl. skatter.

Screenshot20160825 02 AF.png

(Priset är i SEK)
 

palmen

Moderator
Tittade igenom Jacobs artikel och enligt den var det bara B777 planen som skulle få denna svit initialt och inte A380 (som kanske skulle få senare). Om infon fortfarande stämmer så är det inte förrän nästa år som de ska införas på A380.

"I nuläget är det Boeing 777 som utrustas med de nya långdistansstolarna varav 19 flygplan får de nya förstaklassviterna. Men senare ska den övriga långdistansflottan ses över, exempelvis Airbus A380 som också har första klass, blir det samma sviter även där?

Catherine Betsch avslöjar att det inte är säkert och att det ganska troligt blir en ny modell, en helt ny svit med andra ord. Mer än så vill hon inte berätta. Uppgraderingen av Air France Airbus A380 kommer påbörjas under andra halvan av 2017."
 

flum

Medlem
Tittade igenom Jacobs artikel och enligt den var det bara B777 planen som skulle få denna svit initialt och inte A380 (som kanske skulle få senare). Om infon fortfarande stämmer så är det inte förrän nästa år som de ska införas på A380.

"I nuläget är det Boeing 777 som utrustas med de nya långdistansstolarna varav 19 flygplan får de nya förstaklassviterna. Men senare ska den övriga långdistansflottan ses över, exempelvis Airbus A380 som också har första klass, blir det samma sviter även där?

Catherine Betsch avslöjar att det inte är säkert och att det ganska troligt blir en ny modell, en helt ny svit med andra ord. Mer än så vill hon inte berätta. Uppgraderingen av Air France Airbus A380 kommer påbörjas under andra halvan av 2017."
Nää, den hårda produkten på A380 ser inte alls lika rolig ut. Till NRT kör dom dock 777 på bra tider.
 
Toppen