Senaste nytt

Presentkort på flygbiljetter?

Marric

Medlem
Lite osäker på var jag skulle lägga denna.
Men eftersom jag och fästmön ska ha gemensam fest hade vi tänkt önska oss flygbiljetter i present (har redan allt till hemmet och får inte plats med mer i vår lilla bonning).
Däremot verkar det inte som några flygbolag/allianser erbjuder presentkort?

Någon som kan tänka sig en lösning där vi vill att olika personer kan ge oss en present som bidrar till vår resa?

Jag hade gärna tagit emot pengar bara men min släkt tycker det är tråkigt och önskar vi oss det kommer det bara resultera i att vi får massa onödigt skit till lägenheten istället.

Ticket har presentkort. Men då är vi fast med att boka via dem. Och går det att betala med många olika presentkort i samma bokning?

Alla förslag/lösningar uppskattas!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

SNIFF

Medlem
Skulle inte vilja boka med specifik resebyrå. Jag ser inte skillnaden på att ge presentkort vs. reda pengar, om man nu ogillar fysiska pengar som present? Jag skulle passa mig för att ha multipla presentkort, vet att många ställen i olika branscher inte hanterar det, speciellt på "onlineshops".

Lägg upp en crowdfunding där alla buden syns så får släkten tävla med varandra i att ge mest. ;)
 

LMR

Medlem
Norwegian har detta. Fick några när jag fyllde år sist.
Gick alldeles utmärkt att boka resor av dessa sen
 

RickardG

Medlem
De kan väl köpa EB-poäng till dig. Kostar 20(?) öre styck, och har du en Amex 2-4-1 liggandes kan du få mycket resa för poängen. Då får du dessutom 5 års giltighet på ditt "presentkort" och kan använda inom hela star alliance.
 

Marric

Medlem
Skulle inte vilja boka med specifik resebyrå. Jag ser inte skillnaden på att ge presentkort vs. reda pengar, om man nu ogillar fysiska pengar som present? Jag skulle passa mig för att ha multipla presentkort, vet att många ställen i olika branscher inte hanterar det, speciellt på "onlineshops".

Lägg upp en crowdfunding där alla buden syns så får släkten tävla med varandra i att ge mest. ;)

Hehe kul förslag! Tanken med presentkort också för att vissa i släkten ej handlar online och då kunde de gå in i affär och köpa det. Så skulle jag berätta att jag kör en crowdfunding skulle de nog titta väldigt undrande på mig.


Bra tips men låser oss tyvärr till Norwegian..

De kan väl köpa EB-poäng till dig. Kostar 20(?) öre styck, och har du en Amex 2-4-1 liggandes kan du få mycket resa för poängen. Då får du dessutom 5 års giltighet på ditt "presentkort" och kan använda inom hela star alliance.

Har ingen voucher i sikte kommande åren iaf.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen