Senaste nytt

SAS lounge, komma in utan status? Funkar detta?

jonten

Medlem
Numera sitter det ju automatiska spärrar på tex Arlanda. Låt säga att jag tar rygg på random person med Guld/Diamant taggar på väskan och efter att denna gått igenom spärren så går jag man bara bakom och visar sitt eget boardingcard.

Systemet lär ju tro att personen gästar in mig, det borde väl vara idiotsäkert eller missar jag något?
 

JohanA

Medlem
Numera sitter det ju automatiska spärrar på tex Arlanda. Låt säga att jag tar rygg på random person med Guld/Diamant taggar på väskan och efter att denna gått igenom spärren så går jag man bara bakom och visar sitt eget boardingcard.

Systemet lär ju tro att personen gästar in mig, det borde väl vara idiotsäkert eller missar jag något?
Ursäkta men är det första april redan?
 

JohanA

Medlem
Kul att du svarade seriöst när min teori borde fungera så länge personen man tar rygg på har minst EBG och man har SAS boardingcard
Har svårt att ta det seriöst när någon svamlar om att fuska sig in i loungen bakom någon random person.
För övrigt fungerar gästningen så att den som gästar skannar sitt kort två gånger i spärren, först för gästen sen för sig själv.
 

RickardG

Medlem
Har svårt att ta det seriöst när någon svamlar om att fuska sig in i loungen bakom någon random person.
För övrigt fungerar gästningen så att den som gästar skannar sitt kort två gånger i spärren, först för gästen sen för sig själv.
Nja, jag vill minnas att när jag gästade in en kollega sist så scannar jag bara mitt och han stannade sedan sitt direkt efter, i samma spärr.
 

SNIFF

Medlem
Numera sitter det ju automatiska spärrar på tex Arlanda. Låt säga att jag tar rygg på random person med Guld/Diamant taggar på väskan och efter att denna gått igenom spärren så går jag man bara bakom och visar sitt eget boardingcard.

Systemet lär ju tro att personen gästar in mig, det borde väl vara idiotsäkert eller missar jag något?

Har svårt att ta det seriöst när någon svamlar om att fuska sig in i loungen bakom någon random person. För övrigt fungerar gästningen så att den som gästar skannar sitt kort två gånger i spärren, först för gästen sen för sig själv.

Jag TROR du måste vara i samma bokning för att det ska fungera så som @jonten beskriver det. Jag försökte det här med en polare då vi var i olika bokningar och det fungerade inte, men det var i ARN T4-loungen. Lite oklart hur det fungerar med gästning där.

Har jag inte behövt göra, bara gått igenom och min gäst gått efteråt? Vilken SAS Lounge har det så?

Spärrarna är oftast inte så snabba så man kan rulla båda två samtidigt. Alternativt scanna två gånger (vilket man borde göra).
 
Toppen