Senaste nytt

SAS stänger Köpenhamn-Edinburgh - utkonkurrerade av Ryanair, Norwegian och easyJet

Palazzi

Medlem
Blir intressant att se om de satsar vidare också på ARN.

De satsar ju, från Sverige, på aningen tunnare linjer än de riktiga stomlinjerna o där verkar de riktigt farliga(Genève o Lyon).
Milano gick konstigt nog väldigt dåligt trots att den i min värld borde vara just en sådan linje...
Kan ju vara så att svenskens mentalitet ändrats o att en ny satsning skulle bli lyckad.

Jag ser gärna Easyjet på Arlanda.
Enda anledningen till att jag flyger SAS är att jag gärna flyger direkt. Hade de haft konkurrens på de för mig intressanta direktlinjerna hade jag bytt för länge sedan.
Är man beredd på ett byte finns ju en himla massa bättre bolag med ungefär samma priser.
 

Crater

Medlem
Har det inte varit väldigt dyrt till Edinburgh?
Jag har fått den uppfattningen iaf när jag bokat.

Om Easyjet kan få ner priset en tusenlapp eller så från Arlanda, är SAS snart borta även där.
 

maswan

Medlem
På klassiskt SAS-manér försöker de konkurrera med en lunchlinje. Har pratat mycket med linjen med en vän som gärna hade åkt med linjen, men i tjänsten blir man sällan lycklig av lunchlinjer och därför aldrig åkt med den. Nu har det blivit BA vid LHR istället.

Ungefär som SAS linje Stockholm-Geneve då, jag åker till Geneve 8-12 gånger per år i tjänsten och jag tror det är över fem år sedan jag sist flög den linjen, trots att jag som Umebo alltid ansluter på Arlanda. Blir mest Lufthansa och Swiss och ibland SAS via Köpenhamn. Det enda jag kan komma på är att den kanske skulle vara lämplig för turister som byter till bil/tåg och ska upp i Alperna någonstans.
 
Kan inte tyska särskilt väl men Swiss kommer aldrig lämna Geneve. Alldeles för viktig stad med dignitärer som betalar för C och F.

Artikeln talar om att kortdistanstrafiken från Geneve kan komma att flyttas över i Eurowings och att Swiss fått i uppdrag att ta fram ett nytt businesscase för hur man ska kunna generera vinst för att fortsätta få ha kvar hubben. Lär inte gälla matartrafik till Zürich och ej heller interkontinentala anslutningar.
 
Toppen