Senaste nytt

Club World MK III

Homer

Medlem
Den här bilden kommer från en som påstår sig vara en insider,
och det kan det naturligtvis vara men det kan också vara BA själva
som slänger ut en testbild för att se reaktionerna.

BA_IMMA_7_copy.png


New Club World (Genuinely something new) - FlyerTalk Forums
 
Last edited:

doc

Medlem
En klar förbättring mot nuvarande säte. Personligen tycker jag att ovanstående ändringar räcker gott under förutsättning att man fortsätta konkurrera med pris väster ut. Synd bara att skärmläget innebär att man fortfarande inte kommer kunna använda IFE under start och landning.
 
Synd att de inte satte en skjutdörr/vägg på aisle sätena!

Jag gillar BAs business fönsterplatser mer än SAS, just för att de känns så privat och mycket luftigare än SAS där jag alltid känner mig lite ihoptryckt, och om alla nya platser har direkt åtkomst till gång är det är det ju ett stort lyft. Och hade de satt en skjutdörr/vägg på aisle sätena så hade de också varit bättre än SAS sätena med "armstödet" mot aisle.
 

AABack2ARN

Medlem
Nja, jag är inte så förtjust i dem. Känns mest som kosmetiska förändringar. Varför kan inte BA installera samma stolar som bevisligen fungerar hos exempelvis Cathay och hos American på deras 777-300ER??
 

Homer

Medlem
Nja, jag är inte så förtjust i dem. Känns mest som kosmetiska förändringar. Varför kan inte BA installera samma stolar som bevisligen fungerar hos exempelvis Cathay och hos American på deras 777-300ER??

tar mer plats (dvs. det går att trycka in fler passagerare på det här sättet) och kanske för dyrt, AA 777-300ER är ett gyllene undantag de har installerat enklare säten på sina övriga plan.
 

AABack2ARN

Medlem
Jo det förstår ju jag också att det är pengar inblandat i detta beslut :(

Men det ligger ju i linje med att British Airways uppenbarligen vill vara någon form av semi-premium bolag. Många platser pressar ner priserna på Business (vilket iofs är bra) men samtidigt medför att de skär ner på servicen då de får mindre betalt... :(
 
Toppen