Senaste nytt

Lycka - Gold for life!

ulagun

Medlem
För att komma upp till 10.e året för att uppnå Gold for Ever har jag och fru ulagun bokat en superbillig Go biljett med SAS till LAX imorgon.
Gick in med ( somewhat low) 175 euro på plusupgrade vilket accepterades. Frid och fröjd, Helt Ok med Plus under en dagsflygning.
Fick nu mejl att vi blivit upgraderade till Business :cool:.
Bara tacka SAS och se fram emot en riktig behaglig flight i.st.f sitta och trängas drygt 11 timmar i Go.
Inte minst fru ulagun ser fram emot riktig skumpa i.s.t.f bubblet i Plus.
 

Agö

Medlem
För att komma upp till 10.e året för att uppnå Gold for Ever har jag och fru ulagun bokat en superbillig Go biljett med SAS till LAX imorgon.
Gick in med ( somewhat low) 175 euro på plusupgrade vilket accepterades. Frid och fröjd, Helt Ok med Plus under en dagsflygning.
Fick nu mejl att vi blivit upgraderade till Business :cool:.
Bara tacka SAS och se fram emot en riktig behaglig flight i.st.f sitta och trängas drygt 11 timmar i Go.
Inte minst fru ulagun ser fram emot riktig skumpa i.s.t.f bubblet i Plus.
Grattis till Gold For Life! Bara att hoppas på att det faktiskt införs.
 

ulagun

Medlem
Grattis till Gold For Life! Bara att hoppas på att det faktiskt införs.
Efter allt som sagts här på på BC rörande detta har jag sparat all mejlväxling med SAS Customer support för att göra allt rätt.
Lärde mig t.ex. nu i veckan att få EBG som gåva från Diamond medlem inte är räknas. Endast tjäna ihop 45.000 poäng eller motsvarande antal SAS flygningar.
Som nybliven pensionär ser jag det dock inte som något av mina större problem. Snarare ganska angenämt sådant.
 

Kricka

Medlem
Efter allt som sagts här på på BC rörande detta har jag sparat all mejlväxling med SAS Customer support för att göra allt rätt.
Lärde mig t.ex. nu i veckan att få EBG som gåva från Diamond medlem inte är räknas. Endast tjäna ihop 45.000 poäng eller motsvarande antal SAS flygningar.
Som nybliven pensionär ser jag det dock inte som något av mina större problem. Snarare ganska angenämt sådant.

Grattis och välkommen i "gänget" !
 

Alf

Medlem
@Alf borde inte du ha fått ett sådant? Kanske dags att maila nu?

Jo det kan man tycka. Jag har flera gånger tjafsat med SAS Eurobonus om detta och enlig de gamla kraven berodde det på hur poängen var intjänade. Kampanjer som gav exv dubbla poäng på flygresor räknades bort och en massa annat också. Jag har beskrivit detta i tidigare trådar. Nu reser jag inte så mycket med SAS så jag orkar inte tjafsa mer om detta. När jag åker så blir det business biljett eller Plus så jag får tillgång till launge och det räcker för mej. Med de nya reglerna borde ja ju kvala in men det räknas väl inte så långt tillbaka i tiden. Tror inte SAS fixar detta, om de gör det får det bli en glad överraskning.
 
Efter allt som sagts här på på BC rörande detta har jag sparat all mejlväxling med SAS Customer support för att göra allt rätt.
Lärde mig t.ex. nu i veckan att få EBG som gåva från Diamond medlem inte är räknas. Endast tjäna ihop 45.000 poäng eller motsvarande antal SAS flygningar.
Som nybliven pensionär ser jag det dock inte som något av mina större problem. Snarare ganska angenämt sådant.

EBG som gåva från Diamond räknas inte, men hur är det med de 20000 poängen man får för Amex Elite?
 

AABack2ARN

Medlem
Tror ni att man måste kontakta SAS eller kommer de faktiskt självmant kontakta berörda medlemmar? Man får ju hoppas på det sistnämnda men ibland undrar man hur företag fungerar...
 
Toppen