Senaste nytt

Hur åker man Singapore airlines F från Changi (SIN) billigast?

FF#1

Medlem
Har Singapore Airlines F på min "bucket list" (som många andra).
Frågan är bara hur får man testa dem billigast och enklast ut från deras hemma bas?

Köpa miles i något "suspekt" program, eftersom Eurobonus inte funkar på de flesta flygningarna?
Visst finns det någon ynka line som man skulle kunna boka med EB i F?

Har de någonsin rea på F biljetter?

Edit: hittade denna tråd om vad som går att boka med Eburobonus.
http://www.businessclass.se/forum/t...ss-som-går-att-boka-med-eurobonuspoäng.32515/
 
Last edited:

Avgeek

Medlem
Har Singapore Airlines F på min "bucket list" (som många andra).
Frågan är bara hur får man testa dem billigast och enklast ut från deras hemma bas?

Köpa miles i något "suspekt" program, eftersom Eurobonus inte funkar på de flesta flygningarna?
Visst finns det någon ynka line som man skulle kunna boka med EB i F?

Har de någonsin rea på F biljetter?

Edit: hittade denna tråd om vad som går att boka med Eburobonus.
http://www.businessclass.se/forum/t...ss-som-går-att-boka-med-eurobonuspoäng.32515/
Du kan boka t.ex Singapore - Manila och Singapore - Jakarta i First, korta flygningar dock. Revneue är nog svårt med bra priser ex-SIN då det är SQ's hemmabas
 

FF#1

Medlem
Välj någon sittplats med xxF, helst i Economy class på en kort flygning. Då kan du sitta i "F" säkert billigt.
Det har jag faktiskt gjort, flög med dem från Incheon till Singapore för några år sen. Det var riktigt bra trots ekonomi, Dock var det inte billigt då det var en riktig rundresa med Finnair, Korean air, kingfisher, Singapore mm från Europa, runt halva Asien och hem igen ...
 

Senator

Moderator
Nu vet jag inte vad budgeten är, men finns dessa "härliga" IATA fares kvar från Sydkorea där det tidigare gick att trycka in ett antal segment i F:

F YY F One-Way 11127(SEK) F
MPM 3459

Då kan du t.ex. åka Korean Air First till Hong Kong, sedan byta till Singapore Airlines antingen A380 eller B77W från HKG till Singapore. Ha sedan en bokning till MNL eller liknande i Business några dagar senare, så borde du kunna häcka i Private Room i ett antal timmar om jag har uppfattat rätt.

En open-jaw till Sydkorea och hem från Singapore + IATA F från ICN-HKG-SIN + EB-resa med SQ i Business ger ett par hejdundrande dagar med härligheter..
 
Toppen