Senaste nytt

Radisson Blu Royal eller Radisson Red i Bryssel?

Tonton

Medlem
Hej alla!

Ska ner på polarens bröllop i Lille i Juli. Planen är att spendera dagarna innan i Bryssel, jag jag aldrig har varit där. Datumen som gäller är 14-16 Juli (2 nätter).

Jag är för närvarande CCG och planerar sedermera att bo på något av dessa två hotell.
Någon här som har provat det nyöppnade Radisson Red? Vilket av dessa två hotell ligger bäst till inne i stan (Läs: nära trevliga ölställen osv)? Är Radisson Blu fräscht, samt vilket skulle Ni välja? Priserna ligger på samma nivå, så det är ingen avgörande faktor!

Bonusfråga: Någon som kan rekommendera ett hotell i Lille? Verkar inte finnas något trevlig Carlsonhotell i staden!

Tack på förhand!
 

Agö

Medlem
Har inte bott på Red (men väl gamla EU innan renoveringen). Läget är nog inte vad du letar efter - hotellet ligger i EU-kvarteren. Blu är ett helt OK hotell mitt i turistsmeten och får väl anses passa förstagångsbesökaren bättre. Jag skulle välja det om jag vore du.
 

Tonton

Medlem
Har inte bott på Red (men väl gamla EU innan renoveringen). Läget är nog inte vad du letar efter - hotellet ligger i EU-kvarteren. Blu är ett helt OK hotell mitt i turistsmeten och får väl anses passa förstagångsbesökaren bättre. Jag skulle välja det om jag vore du.

Tar ditt tips till råda och avbokar därför Red! BLU har istället blivit bokat med 2-4-1 nights-priserna. Tack!
 

jerixon

Medlem
Har även jag lite nätter som kommer spenderas i Bryssel i jobbet framöver.
Vilket hotell ligger närmast flygplats och motorvägar för kommunikation?
Några andra tips på bra hotell lite utanför stan?

MVH,
Johan
 

Tonton

Medlem
Vilket hotell ligger närmast flygplats och motorvägar för kommunikation?

Radisson Red ligger bättre till för att ta sig till flygplatsen och andra ställen utanför staden.

Kan inte ge dig mer tips om andra hotell, än dessa två som har omnämnts tidigare i tråden, men jag var riktigt nöjd med den natten jag bodde Radisson Red. Har även bokat det hotellet för en weekend i november med familjen.

Värt att notera är att medan Blu är mer ett klassikt hotell så har RED fokuserat mer på teknologi och lite ungdomlighetskänsla. Det är nog en smaksak vad man gillar.
 

jerixon

Medlem
OK då blir det att testa någon gång framöver :)

Radisson Red ligger bättre till för att ta sig till flygplatsen och andra ställen utanför staden.

Kan inte ge dig mer tips om andra hotell, än dessa två som har omnämnts tidigare i tråden, men jag var riktigt nöjd med den natten jag bodde Radisson Red. Har även bokat det hotellet för en weekend i november med familjen.

Värt att notera är att medan Blu är mer ett klassikt hotell så har RED fokuserat mer på teknologi och lite ungdomlighetskänsla. Det är nog en smaksak vad man gillar.
 

johan_fbg

Medlem
Radisson Red ligger bättre till för att ta sig till flygplatsen och andra ställen utanför staden.

Kan inte ge dig mer tips om andra hotell, än dessa två som har omnämnts tidigare i tråden, men jag var riktigt nöjd med den natten jag bodde Radisson Red. Har även bokat det hotellet för en weekend i november med familjen.

Värt att notera är att medan Blu är mer ett klassikt hotell så har RED fokuserat mer på teknologi och lite ungdomlighetskänsla. Det är nog en smaksak vad man gillar.

Hur var frukosten på de bägge hotellen?

Har två preliminärbokningar, en för respektive hotell för en konferens i oktober. RED kostar €108 för två nätter och BLU €137. Lutar åt RED mest för att testa konceptet.
 

Tonton

Medlem
Hur var frukosten på de bägge hotellen?

Har två preliminärbokningar, en för respektive hotell för en konferens i oktober. RED kostar €108 för två nätter och BLU €137. Lutar åt RED mest för att testa konceptet.

Frukosten på Blue är som en "vanlig" hotellfrukost. Håller bra kvalité, utifrån mina erfarenhetet. Inte den största buffén men det som fanns var av hög kvalité - vilket jag tycker är viktigt! Fanns också en kock som gjorde omeletter på begäran.

På RED så ingår ingen frukost utan man köper frukostpaket - vilket är tillgängligt dygnet runt. Det är alltså ingen buffé utan tillagas på begäran. Även all annan mat går att få dygnet runt. Meny finns för beskådning här: https://www.radissonred.com/wp-content/uploads/2016/06/OUIBAR-MENU.pdf

Frukosten på RED är givetvis inte den vanliga frukosten du brukar få på ett hotell, men den mättar magen samt är god.

Jag tycker att du ska prova RED för en vistelse. Rummen är även fräschare där. Passar inte service-stilen dig vet du det till nästa gång och kan väljar Blu utan att tveka!
 
Toppen