Senaste nytt

Flyg Stockholm-Phuket under jul 2016

Gazza

Medlem
Hej,

Märker att det finns väldigt många duktiga personer på detta forum så all hjälp vore tacksamt.
Vill också säga att jag har ganska mycket poäng på mitt Eurobonus om det är till någon nytta.
Normalt kollar jag på Momondo efter biljetter, men tror och hoppas att jag med er hjälp kan hitta nåt bättre. Ska man boka nu eller ska man vänta till september månad, all tips tas tacksamt emot.

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Phuket
  • När vill/behöver du resa ut? 15 dec +/- 3 dagar
  • När vill/behöver du komma hem? 8 januari +/- 3 dagar
  • Hur länge vill du vara borta? ---
  • Hur många personer som skall resa? 5 personer, 2 vuxna, 3 barn, 12år, 8 år och 1 år
  • I vilken kabinklass? Ekonomi, men kan tänka mig premium eller business om det är en bra deal
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll, men helst inte Aeroflot och Ukraina
  • Vad är din budget? (per person) Har hittat totalpris på ca 40,000kr med Norwegian, men skulle behöva komma ner i pris, alternativ hitta en bra deal på bättre klass.
  • Vad är det viktigaste för dig? Max 1 stopp, helst inga charterflyg
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, helst inte
 

Andreas Q

Medlem
Vill du ha direktflyg så har du nog redan hittat din leverantör. Finns nog bara Norwegian och charter från ARN. Men kan du tänka dig ett byte finns en uppsjö av varianter, de flesta europeiska flaggbolagen flyger från huvudstaden till Phuket. Vill du ha en bensträckare halvvägs så har vi gulfbolagen.(Ett byte i europa hade jag föredragit framför BKK).
 

Wermland

Ny medlem
Qatar Airways 33 662 kr bokat via supersavertravel.se, (36 308 kr, direkt hos Qatar)
13DEC-9JAN
ARN-HKT 09.20-17.25 2h flygbyte i Doha
HKT-ARN 08.15-19.00, 3h flygbyte i Doha
 

Andreas Q

Medlem
Hum...undra om du kommer att tycka att det är värt att ha sparat 3000 kr om det blir nått krångel sen.
Om det krånglar är väl qatar inte direkt kända för sin smidiga hantering och fina kundomsorg även om man betalat 3kkr extra för biljett direkt från dem.

Om någon försökte sälja mig en försäkring med 3000kr i premie och max utbetalning vid skada är att drabbas av mindre strul om flyget inte går som planerat skulle jag inte köpa den...
 
Toppen