Senaste nytt

Ändring av avgångstid

inka

Medlem
Loggade in på min bokning och såg att det låg ett meddelande om att man hade ändrat avgångstid och att man skulle klicka på "acknowledge change", vilket jag ännu inte gjort. Ändringen innebär 1,5 h längre stopp i Doha vilket inte känns så kul eftersom det är ett stopp kl 05:30 på morgonen innan vi åker vidare.

Antar att man inte får någon kompensation för detta och att det bara är att gilla läget och klicka på knappen "acknowledge change"?

Funderar på om man istället skulle kunna få ändra till morgon- eller dagflyget istället nu när Qatar ändrat tiden på kvällsflyget. Dock är det en kampanjbiljett i business dvs ej om/avbokningsbar, men tänkte att det kanske går att göra ändringar i varje fall :) nu när det ändrar flygtiden....

Någon som vet hur det fungerar? Tack på förhand :)
 

segra

Medlem
Jag har fått ändringar 2gg i år med Qatar och det har inte varit några som helst problem
att ändra bokningarna trots 2-4-1 biljetter som var billiga. Jag fick en ändring på 2h på
vår hemresa från Thailand i November förra veckan och efter ett samtal till Qatar så förlängde
vi semestern med 4 dagar utan några som helst problem.
 

inka

Medlem
Jag har fått ändringar 2gg i år med Qatar och det har inte varit några som helst problem
att ändra bokningarna trots 2-4-1 biljetter som var billiga. Jag fick en ändring på 2h på
vår hemresa från Thailand i November förra veckan och efter ett samtal till Qatar så förlängde
vi semestern med 4 dagar utan några som helst problem.
Tack! Låter ju lovande, fick ni ung samma stopptid gällande mellanlandingen med det nya datumet?

Kanske man ska passa på att förlänga några dagar när man ändå kontaktar dem, vi ska också till Bangkok :) Ringde du Stockholm, isf är supporten på sv eller eng? Såg även ngn mailadress till sales stockholm, kanske kan prova att maila. Tack igen!
 

inka

Medlem
Ringde Stockholm, eng. Fick bättre tider, de ändrade till en okristlig morgontid
som inte var kul.
En fråga, hade du gjort själva bokningen från början direkt med Qatar eller via resebyrå? Ser så mycket i fram mot att åka, i november bär det av :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

segra

Medlem
Tyvärr med resebyrå mot alla mina principer men efter samtal först med QR sedan ned resebyrån så fixade det sig snabbt och smidigt. Mina biljetter bokades med resebyrå under en av alla kampanjer men i detta fall så deb inget bränsletillägg genom resebyrån, tydligen ngn miss i systemet.
 

inka

Medlem
Tyvärr med resebyrå mot alla mina principer men efter samtal först med QR sedan ned resebyrån så fixade det sig snabbt och smidigt. Mina biljetter bokades med resebyrå under en av alla kampanjer men i detta fall så deb inget bränsletillägg genom resebyrån, tydligen ngn miss i systemet.
Ja ni verkar ha haft tur som fick ändra :)

Vi fick inte ändra ngt, var i kontakt med både resebyrån och Qatar, men är väl bara att gilla läget ändå :)
 
Toppen