Senaste nytt

Lounge vid ankomst i Los Angeles (Star Alliance business class)

Hej,

Ska flyga till LAX på Torsdag med SAS och jag har förstått att det finns en bra Star Alliance lounge där. Men jag är inte intresserad av att använda loungen vid min utresa, utan jag vill använda den när jag anländer till Los Angeles.

Har försökt läsa mig till om det är möjligt, men hittar ingenting. Har ni någon erfarenhet av detta?

Mvh
 

fcx

Medlem
Hej,

Ska flyga till LAX på Torsdag med SAS och jag har förstått att det finns en bra Star Alliance lounge där. Men jag är inte intresserad av att använda loungen vid min utresa, utan jag vill använda den när jag anländer till Los Angeles.

Har försökt läsa mig till om det är möjligt, men hittar ingenting. Har ni någon erfarenhet av detta?

Mvh

Nej, lounge vid ankomst gäller bara SAS egna lounger (och bara under vissa förutsättningar).
 

JohanA

Medlem
Och även om SAS skulle ge access vd ankomst så skulle du inte komma in i loungen ändå eftersom du inte har tillgång till den delen av flygplatsen vid ankomst.
 
Nej, lounge vid ankomst gäller bara SAS egna lounger (och bara under vissa förutsättningar).

Och även om SAS skulle ge access vd ankomst så skulle du inte komma in i loungen ändå eftersom du inte har tillgång till den delen av flygplatsen vid ankomst.

Är du säker på att man inte har tillgång till den vid ankomst i LAX? Har du varit där själv och bekräftat det? Ibland har man ju nämligen det det. Personalen på flyget kan säkert ge mig mer information om detta annars.
 

fcx

Medlem
Är du säker på att man inte har tillgång till den vid ankomst i LAX? Har du varit där själv och bekräftat det? Ibland har man ju nämligen det det. Personalen på flyget kan säkert ge mig mer information om detta annars.


Så här skriver SAS själva:

SAS Business till Asien/USA. Du är välkommen till SAS, Star Alliance samt SAS samarbetspartners lounger. Då du reser på SAS interkontinentala flyg har du även tillgång till SAS egna lounger vid ankomst (undantag Newark).
EuroBonus Guld & Diamantmedlemmar; tillträde till SAS lounger (undantag Newark) om du kommer med ankommande SAS interkontinentala flyg.

Tillgång till loungen - SAS

Dessutom så kommer man ut landside som ankommande, och du måste ha boardingkort för att komma in till gateområdet.
 

palmen

Moderator
Är du säker på att man inte har tillgång till den vid ankomst i LAX? Har du varit där själv och bekräftat det? Ibland har man ju nämligen det det. Personalen på flyget kan säkert ge mig mer information om detta annars.
Jag kan nog hålla med de svar som kommit it till 100%. När du landar i Los Angeles kommer du inte till någon lounge utan hamnar i immigration och sen ut i bagage hallen, efter det är du landside och för att komma åt terminalen igen behöver du ett boardingkort till ett flyg samma dag.
Och om du undrar så har jag flugit med SAS till Los Angeles. Du kan välja att inte tro på denna info om du vill, men tror inte du blir lyckligare av ett svar du får av någon ombord.
 

Senator

Moderator
Kan tillägga att ingen amerikansk flygplats har ett flöde där inkommande passagerare från en internationell destination går genom allmänna ytor innan man når US CBP om man inte anländer från ett land med pre-clearance.

På LAX TBIT verkar det finnas ett undantag och det är Air New Zealand NZ1/2 som inte går genom en full US CBP process för resande som skall vidare till London eller Auckland.

Så nej, det går inte att använda Star Alliance Loungen om du inte i så fall skall vidare inrikes med United. Där borde det gå att göra så.
 

AABack2ARN

Medlem
SAS anger att Newark är ett undantag dit man inte kommer in vid ankomst. Men kommer man verkligen in i Chicago? Det är ju en av SAS opererad lounge men det är väl samma sak där - du har ingen möjlighet att ta dig in i T5 utan giltigt boardingkort?
 

Kimmen00

Medlem
SAS anger att Newark är ett undantag dit man inte kommer in vid ankomst. Men kommer man verkligen in i Chicago? Det är ju en av SAS opererad lounge men det är väl samma sak där - du har ingen möjlighet att ta dig in i T5 utan giltigt boardingkort?

Stämmer. Du skall inte kunna komma in där utan giltigt boardingkort. Ligger bakom security
 
Toppen