Senaste nytt

Copenhagen - Bangkok 14 Jan 2017 - 29 Jan 2017

  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Bangkok
  3. När vill/behöver du resa ut? 14:e januari +/- 2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? 29:e januari +/- 2 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? 14 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class eller bättre om det finns, annars Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) max 8.000 SEK per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid så möjligt, vill sampla Eurobonus poäng också
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Överraska mig :)
 
Om ni inte är bojkottare eller rädda för att flyga med dem, så har Turkish Airlines extremt bra priser (4300 SEK/person) med tanke på att det är högsäsong då. Räkna dock inte med mer än 25% intjäning till Eurobonus. Annars kan ni flyga med SAS till Hong Kong (det blir billigare att flyga från Sturup än Köpenhamn!) och stanna några dagar där på både utresan och hemresan och flyga till/från Bangkok på separata biljetter.
 
Last edited:

JohanA

Medlem
Om ni inte är bojkottare eller rädda för att flyga med dem, så har Turkish Airlines extremt bra priser (4300 SEK/person) med tanke på att det är högsäsong då. Räkna dock inte med mer än 25% intjäning till Eurobonus. Annars kan ni flyga med SAS till Hong Kong (det blir billigare att flyga från Sturup än Köpenhamn!) och stanna några dagar där på både utresan och hemresan och flyga till/från Bangkok på separata biljetter.
Enligt ITA Matrix bokas det priset i U vilket inte ger intjäning till Eurobonus längre.
 
Enligt ITA Matrix bokas det priset i U vilket inte ger intjäning till Eurobonus längre.
Har letat i forumet, men hittar inte en lista på vad olika klass beteckningarna betyder eller vad det är för något. I ditt exempel klass U. Kan någon förklara eller finns det någon sida man kan läsa det på?
 
Om ni inte är bojkottare eller rädda för att flyga med dem, så har Turkish Airlines extremt bra priser (4300 SEK/person) med tanke på att det är högsäsong då. Räkna dock inte med mer än 25% intjäning till Eurobonus. Annars kan ni flyga med SAS till Hong Kong (det blir billigare att flyga från Sturup än Köpenhamn!) och stanna några dagar där på både utresan och hemresan och flyga till/från Bangkok på separata biljetter.
Du menar:
Sturup - Hongkong
Stannar där ca 2 dagar
Hongkong - bangkok

Bangkok - Hongkong
Stanna 2 dagar
Hongkong - sturup

Får jag mer Eurobonus då?
 

palmen

Moderator
Du menar:
Sturup - Hongkong
Stannar där ca 2 dagar
Hongkong - bangkok

Bangkok - Hongkong
Stanna 2 dagar
Hongkong - sturup

Får jag mer Eurobonus då?
Du får betydlgit mer eurobonus för det i och med att du flyger med SAS. Har man inte guld eller högre hos SAS får man 9500 poäng för Malmö-Stockholm-Hong Kong tur och retur. Vad du får för Hong Kong - Bangkok låter jag vara osagt, allt från 0 till några tusen poäng skulle jag gissa på.
 
Toppen