Senaste nytt

Poäng för barn (2-12 år)

Juraj

Medlem
Hur är det generellt med poäng för barn mellan 2 och 12 år? Deras biljetter brukar vara rabatterade typ. 10-20%. Kan man då förvänta sig att de får 80-90% av poäng en vuxen skulle få för samma biljett? Har ni någon konkret erfarenhet hos någon FF-program?

Jag lyckades inte googla fram något nyttigt. Sedan vet jag inte om kategori Övriga flygbolag är passande, moderatorn får gärna flytta tråden till ett lämpligare ställe om sådant finns.
 

FF#1

Medlem
Hur är det generellt med poäng för barn mellan 2 och 12 år? Deras biljetter brukar vara rabatterade typ. 10-20%. Kan man då förvänta sig att de får 80-90% av poäng en vuxen skulle få för samma biljett? Har ni någon konkret erfarenhet hos någon FF-program?

Jag lyckades inte googla fram något nyttigt. Sedan vet jag inte om kategori Övriga flygbolag är passande, moderatorn får gärna flytta tråden till ett lämpligare ställe om sådant finns.

På sas får man biljett enligt bokningsklass för barn med betalande biljett.
Andra vet jag inte men känns logiskt att biljetten ger poäng enligt klass om bonusprogrammet tillåter barn att tjäna poäng.
 

Agö

Medlem
Man kan väl inte ens lägga in ett Eurobonus nummer för en infant?

Edit: Ah...om man bokar eget säte! Det har jag aldrig provat.
Precis. Du bokar INF som barn. Det kostar men kan vara värt att överväga, i synnerhet om vi talar om INF på 22 månader som ju i regel är rätt stor.
 
Toppen