Senaste nytt

Slut på transfersäkerhetskontroll på Paris Charles de Gaulle Terminal 1 (SAS)

Agö

Medlem
Hann in i loungen och dukade upp följande ostbricka:
56975d5d4884024ae92c9d9941a767fc.jpg
 

olo

Medlem
Noterade, något förvånad, detta förra veckan när jag ankom dit med SAS.
Det borde innebära att CDG kan erbjuda arrival lounge för EBD.
 

olo

Medlem
Så himla bra det här blev! Det här ökar verkligen värdet med att flyga SAS och att ha EBD. Nu fick jag får arrival lounge och kunde med wifi ta hand om lite som hänt medan jag var i luften. Att kunna jobba lite medan trafiken lägger sig, istället för att sitta i bilkö, är en bra förmån. Grymt nöjd!
 

olo

Medlem
Kan idag notera att detta bara gäller på 70-gater där SAS håller till, och inte på 60-gater där Lufthansagruppen huserar.
 

olo

Medlem
När jag landade denna veckan så var det höger efter gatebryggan och ut landside, istället för vänster och in i gateområdet som det varit den senaste tiden. Misstänker att de styr beroende på vilken gate och om det sker ombordstigning på en annan flight samtidigt.
Morgonflighterna och kvällsflighterna verkar vara mycket säkrare än dagflighterna för att undvika krockar, efter lite fundering gällande ankomster/avgångar.
 

konsumtion

Medlem
Har svårt att tyda denna tråd. Kan någon förtydliga ifall det finns möjlighet att ta sig in på en Star Alliance lounge vid ankomst och i så fall hur/var?

Ska dit snart med sas nämligen och det hade varit skönt att hinna in på en lounge och beta av lite saker innan man fortsätter vidare in till stan.
 
Toppen