Senaste nytt

Direktåtkomst från Shanghai?

Tostarp

Medlem
Bokade en resa för familjen till Shangahi (PVG) under sportlovet i Februari 2017 med 'Friends and Family'-kampanjen. Familjen har nu uppenbarat att Shanghai inte har så gynnsamt klimat i Februari och vill till något ställe där det är varmt. Biljetten går att boka om (flytta fram), men det blir så kostsamt att det inte är lönt.

Därför är min fråga till BC om det finns något trevligt (=varmt) resmål med direktflyg från PVG inom säg 3-5h?

Jag har inte kompetensen hur man söker på direktflyg från en flygplats...
 

agehall

Medlem
Jag har inte kompetensen hur man söker på direktflyg från en flygplats...
Det där tror jag inte på. Du har ju uppenbarligen lyckats boka flygbiljetter till PVG, så då kan du väl hitta biljetter därifrån också? :)

Det blir ju lite enklare om du tittar på en karta först och funderar på vart du kan tänka dig att åka, men de flesta större städer i Asien går nog att nå direkt från PVG skulle jag tro.
 

Dr. Miles

Expert
China Easterns Shanghai Pudong (PVG) - Manila eller Ho Chi Minh City direkt kostar från ca 1.800 CNY (ca 2.300 SEK) inkl. skatter i februari.
 

Dr. Miles

Expert
Bokade en resa för familjen till Shangahi (PVG) under sportlovet i Februari 2017 med 'Friends and Family'-kampanjen.
Tänk på att boka i tid pga Kinesiska nyåret.
Om det är sportlov 2017 i Skåne (enligt @Tostarps profil), så det är vecka 8 (mellan 20-26 feb 2017). I så fall skulle kinesiska nyåret vara över då.
Kinesiska nyåret börjar 28:e jan i 2017.
 

mtlmr

Medlem
Filippinerna är närmst, men en timme hit eller dit, så har du Vietnam, Kambodja, norra Thailand också tillgängligt.
 
Toppen