Senaste nytt

Hvad kan man forvente af kompensation?

Repeat

Medlem
Godmorgen på forummet.
Bor for tiden på Novotel City West i Krakow, og havde lidt af en dårlig nat. Bor her med hele familien (4stk).
Vi vågnede med et brag, da noget af loftet faldt ned. Det viser sig at A/C'en drypper og har gjort loftet så vådt at den del faldt ned.
Jeg var selvfølgelig nede i receptionen for at høre hvad de kunne gøre det. De sendte en teknikker, som samlede loftet op og kom med en spand? Ja en spand! Kan kun sige det var en lang nat, med at ligge og lytte til dryp dryp. Som udviklede sig til at det dryppede to steder.
Kan vi kræve nogen form for kompensation og i så fald hvor meget?
Håber der er nogle mere erfarende rejsende som kan hjælpe her.
Vi skal checke ud kl.10 i dag og videre syd på.
På forhånd tak alle sammen.
Peter
 

Agö

Medlem
Jag skulle kräva att åtminstone natten i fråga återbetalas helt och hållet - detta är ett klockrent fel i det avtal du har ingått med hotellet. Detta är ju dock så allvarligt att jag därtill sulle skriva till Accor centralt och kräva kompensation i form av t.ex. poäng och påpeka bristerna på hotellet.
 

Avgeek

Medlem
Jag skulle kräva att åtminstone natten i fråga återbetalas helt och hållet - detta är ett klockrent fel i det avtal du har ingått med hotellet. Detta är ju dock så allvarligt att jag därtill sulle skriva till Accor centralt och kräva kompensation i form av t.ex. poäng och påpeka bristerna på hotellet.
Rekommenderar att du försöker sköta allt med hotellet direkt. Kundtjänst på Accor är under all kritik så förvänta dig inte speciellt mkt från deras customer relations: de är mycket sämre än t.ex Hyatts eller Hiltons motsvarande avdelningar
 

Agö

Medlem
Rekommenderar att du försöker sköta allt med hotellet direkt. Kundtjänst på Accor är under all kritik så förvänta dig inte speciellt mkt från deras customer relations: de är mycket sämre än t.ex Hyatts eller Hiltons motsvarande avdelningar
Om hotellet kan dela ut Accorpoäng så är det förstås bra. Det brukar dock inte tillhöra vanligheten.
 

Avgeek

Medlem
Om hotellet kan dela ut Accorpoäng så är det förstås bra. Det brukar dock inte tillhöra vanligheten.
Det ska de absolut kunna göra (har själv fått kompensation direkt från hotellet i form av poäng), men det är givetvis upp till hotellet om de väljer att göra det.
 

olo

Medlem
Börja med hotellet i fråga, som @Agö skriver. Jag har lyckats få både ekonomisk ersättning och poäng från hotellet, när de har gjort bort sig.
Rekommenderar att du försöker sköta allt med hotellet direkt. Kundtjänst på Accor är under all kritik så förvänta dig inte speciellt mkt från deras customer relations: de är mycket sämre än t.ex Hyatts eller Hiltons motsvarande avdelningar
Nu finns @Accor representerade på forumet! Så deras "kundtjänst" är det inget fel på, utan de har hjälpt mig flera gånger med lyckat resultat.

Återkoppla hur diskussionen med hotellet gick.
 

Avgeek

Medlem
Börja med hotellet i fråga, som @Agö skriver. Jag har lyckats få både ekonomisk ersättning och poäng från hotellet, när de har gjort bort sig.

Nu finns @Accor representerade på forumet! Så deras "kundtjänst" är det inget fel på, utan de har hjälpt mig flera gånger med lyckat resultat.

Återkoppla hur diskussionen med hotellet gick.
Visst, men "Accor på forumet" är så som jag förstått någon form av management-kontakt, och inte deras vanliga kundtjänst (som är usel). Kanske jag som har fel. Har varit i kontakt med dem via mejl förut, horribel kundtjänst och tar 3-4 veckor för enkla saker
 

011430121

Medlem
Godmorgen på forummet.
Bor for tiden på Novotel City West i Krakow, og havde lidt af en dårlig nat. Bor her med hele familien (4stk).
Vi vågnede med et brag, da noget af loftet faldt ned. Det viser sig at A/C'en drypper og har gjort loftet så vådt at den del faldt ned.
Jeg var selvfølgelig nede i receptionen for at høre hvad de kunne gøre det. De sendte en teknikker, som samlede loftet op og kom med en spand? Ja en spand! Kan kun sige det var en lang nat, med at ligge og lytte til dryp dryp. Som udviklede sig til at det dryppede to steder.
Kan vi kræve nogen form for kompensation og i så fald hvor meget?
Håber der er nogle mere erfarende rejsende som kan hjælpe her.
Vi skal checke ud kl.10 i dag og videre syd på.
På forhånd tak alle sammen.
Peter
Hur gick det?
 

Repeat

Medlem
Det gik ok. Vi tog det direkte med hotellet. Og de havde fuld forståelse for klagen. De kunne ikke give os en økonomisk kompensation, Da vi havde købt opholdet igennem hotels.com. Vi fik dog som kompensation er weekend ophold på deres hotel, da vi havde tænkt os at komme til Krakow senere på året. Alt i alt er vi ok tilfredse og var glade for vores ophold.
Tak for alle svarene. Det var gode råd.

Med vänlig hälsning,
Peter
 

henrik l

Medlem
Det var ju en "allvarlig" incident, men kompensationen verkar vara ok med tanke på att ni skall tillbaka. Har lärt mig från Loyalty Lobby att man kan klaga för mindre saker. Har ett case med Marriott, Renaissance, Heathrow nu i Juli. Luftkonditioneringen funkade inte och det tog ca 1,5 h timme innan jag fick ett nytt rum, efter ca 40 min kom en snubbe med en fläkt. Berättade vid utcheckning kl 5 på morgonen, sa att jag skulle gnälla hos deras customer support, i UK. Ärendet studsade tillbaka till hotellet och jag fick 15 000 p nu i veckan, vilket var mer än jag förväntade mig.
 
Toppen