Senaste nytt

Föräldraledighet i Los Angeles/Kalifornien

Joggi

Medlem
Har bokat bonusbiljetter för mig, frun och våran infant under en dryg månad i mars nästa år till Los Angeles för en gemensam föräldraledighet. Har inte så stor koll på Los Angeles och Kalifornien och söker tips och råd, kanske framför allt i vilket/vilka områden som man ska leta boende i som är passande när man har en 10 månaders infant. Jag antar att vi kommer att ha en bil för att ta oss runt till attraktioner m.m. men tänker att det skulle vara skönt att bo i ett område där man inte behöver ta bilen precis överallt utan där det finns lite butiker, restauranger, strandpromenad(?) m.m. på gångavstånd.

Givetvis är jag tacksam för alla andra övriga tips som skulle kunna förgylla en sådan här vistelse. Om det kan hjälpa så är våra intressen är bl.a all sorters träning och sport som löpning, gym, golf samt öl, shopping och foto :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JohanA

Medlem
Loewes vid venice beach ska vara riktigt bra med barn. Malibu beach in kan också rekommenderas.
Vill ni söderut är newport beach ett alternativ.
 

chazzie

Medlem
Det låter inte helt fel! :D

Utöver de olika strandnära områdena så är väl LA inte så väldigt väl anpassat för promenad? Ni får nog räkna med en hel del bil, utanför det absoluta närområdet/stranden.
 

Johanna

Medlem
Bil är ett måste tycker jag även om det går utan. Gillar ni trecking? Då finns det massor av leder uppe i bergen. Fina kring observatoriet. Går naturligtvis att springa där med. MOMA har ett museum där. Värt ett besök tycker jag. Glöm inte loppmarknaden Fairfax som jag tror är på söndagar. Ni kan köra upp till Hearst Castle på High way one. Jag skulle också köra inåt landet och bara stanna i Any town USA. Det är så annorlunda mot storstäder.
 

majer

Medlem
Jag har bott på Crowne Plaza i Redondo Beach som jag tycker är riktigt trevligt. Nära till strandpromenad, restauranger (speciellt de vid Hermosa Pier är riktigt trevliga).
Hotellet har ett 'okej' gym och även tips om olika spår för löpning i närområdet.
Shopping finns på bilavstånd, t ex South Bay Galleria.
 

Joggi

Medlem
Loewes vid venice beach ska vara riktigt bra med barn. Malibu beach in kan också rekommenderas.
Vill ni söderut är newport beach ett alternativ.

Det låter inte helt fel! :D

Utöver de olika strandnära områdena så är väl LA inte så väldigt väl anpassat för promenad? Ni får nog räkna med en hel del bil, utanför det absoluta närområdet/stranden.

Jag har bott på Crowne Plaza i Redondo Beach som jag tycker är riktigt trevligt. Nära till strandpromenad, restauranger (speciellt de vid Hermosa Pier är riktigt trevliga).
Hotellet har ett 'okej' gym och även tips om olika spår för löpning i närområdet.
Shopping finns på bilavstånd, t ex South Bay Galleria.

Tack för tipsen! Det verkar som att [någonting] beach är det som gäller för att få iaf lite restauranger och shopping på gångavstånd. Ska researcha föreslagna alternativ vidare :)

Bil är ett måste tycker jag även om det går utan. Gillar ni trecking? Då finns det massor av leder uppe i bergen. Fina kring observatoriet. Går naturligtvis att springa där med. MOMA har ett museum där. Värt ett besök tycker jag. Glöm inte loppmarknaden Fairfax som jag tror är på söndagar. Ni kan köra upp till Hearst Castle på High way one. Jag skulle också köra inåt landet och bara stanna i Any town USA. Det är så annorlunda mot storstäder.

Jepp, tänkte ha bil men tänker att det är skönt att ha lite på gångavstånd om man ska ut och äta på kvällen etc. Trekking låter nice, det ska jag kolla vidare på. :)
 

hallgren

Medlem
Trekking låter nice, det ska jag kolla vidare på. :)

Det finns flera bra ställen för korta (eller längre) vandringar runt LA. Griffith park (med observatoriet) ligger ju nästan centralt, men det finns flera andra också.

Vi var i Malibu Creek State Park för några veckor sedan, rakt norrut upp i bergen från Malibu Beach. Där kan man bland annat gå och titta på resterna av inspelningsplatsen för M*A*S*H.

Inte så långt därifrån finns ju även Topanga State Park, men där har jag inte varit.
 

Johanna

Medlem
Jag skulle kolla på att hyra bostad via AirBnB, homeaway eller liknande. Skönt att ha mer eget med barn. Lättare med måltider och så. Kan också komma ner i pris.
 
Toppen