Senaste nytt

hur räknas spend amex elite + premium

Falcon71

Medlem
Hej

Jag har både amex elite och premium och undrar hur spend egentligen räknas ? jag har nu fått dom båda summorna ihop och 2 vouchers innan jag nått korrekt summa på nåt av korten , undrar såklart nu om jag bara kan köra på med bara elite-kortet och få en 3e voucher, använder ju bara prem kortet för inköp av sas biljetter annars

hur har ni andra dubbelkortsinnehavare ?
 
Hej

Jag har både amex elite och premium och undrar hur spend egentligen räknas ? jag har nu fått dom båda summorna ihop och 2 vouchers innan jag nått korrekt summa på nåt av korten , undrar såklart nu om jag bara kan köra på med bara elite-kortet och få en 3e voucher, använder ju bara prem kortet för inköp av sas biljetter annars

hur har ni andra dubbelkortsinnehavare ?
Inte helt hundra på vad du menar men spend för Elite och Premium räknas ej ihop och kan ej flyttas över från ett kort till ett annat. Dvs du behöver spendera 300' på ditt Elite för att få två vouchers och 150' på ditt Premium för att få en voucher. Så har du spenderat 150' på ditt Premium och 150' på ditt Elite så ska du fortsättningsvis använda enbart ditt Elite för att få den tredje vouchern.
 

Falcon71

Medlem
ja det är det som är konstigt jag har spenderat under 300.000 på elite och under 150.000 på prem - men över 300.000 om du lägger ihop dom 2 korten och jag har fått 2 voucher

jag fick den första när jag hade bränt 110.000 elite och 40 premium ca . summan som står online när jag loggar in är också dom 2 korten ihop, där står det 329.000
 
ja det är det som är konstigt jag har spenderat under 300.000 på elite och under 150.000 på prem - men över 300.000 om du lägger ihop dom 2 korten och jag har fått 2 voucher

jag fick den första när jag hade bränt 110.000 elite och 40 premium ca . summan som står online när jag loggar in är också dom 2 korten ihop, där står det 329.000
OK, då är det bara att tacka och ta emot. Jag pratade med Amex kundtjänst för att kolla min spend. Tidigare kunde jag ej se någon spend över huvudtaget men nu kunde jag se en totalspend för båda korten. Enligt killen på kundtjänst så är det den totala spenden för både mitt Premium och Elit som syns och de jobbar fortfarande på att kunna visa spend per kort.
 

Falcon71

Medlem
Jag hade precis samma , först 0 sen den totala för båda korten , hmm ja blir spännande att se om det kommer nån 3e voucher
 

BCSkier

Medlem
Kan man alltså fortsätta att använda Elite kortet men ändå få en tredje voucher om man har båda korten?
 

BCSkier

Medlem
Fick den andra vouchern på Elite kortet i februari, så det är normalt inga problem att få ihop vouchers, utan det är poäng nog att använda dem på något vettigt som är problemet. Så jag har inte sett någon anledning i att skaffa Premium då det "bara" ger 15 poäng / 100kr.
Funkar det även med Premium kort som man får genom Platinum kortet?
 

Falcon71

Medlem
om du får in den 3e vouchern genom att använda elite-kortet så går du inte miste om några poäng. jag har tidigare bara använt den till SAS-biljett inköp och då inte heller missat några poäng

jag vill ha många vouchers då jag tänker använda dom till enkel-F resor då tex lufthansa inte släppt hemresorna när utresan påbörjats
 
Toppen