Senaste nytt

Inofficellt besök hos Airbus i Toulouse 3-5 mars 2017

011430121

Medlem
Vi var ett gäng BC medlemmar som besökte Airbusfabriken i Hamburg i våras och då sa vi att nästa resa skall gå till Airbus i Toulouse, sagt och bokat är vi ett gäng som kommer att besöka Airbus Toulouse den 4 mars 2017. Information om fabriksbesöket finner du här.

Bild från Airbus

Hur tar man sig till Toulouse?
Många flygbolag har flygningar till TLS, dock inga direkt flygningar från Sverige.
Ett gäng har bokat SAS ARN-BCN ut den 3 mars och tanken att ta tåget till Toulouse från Barcelona vilket tar ca 2 timmar..
Tror att några från Göteborg funderar på BA.
Flyg till CDG från ARN och sedan tåg till Toulouse där tåg resan tar 5-7 timmar.
Gänget som åker från ARN-BCN tänker att ta tåget tillbaka till Barcelona den 4 mars för att tillbringa kvällen i Barcelona.

Boende: I Toulouse finns inget Hilton eller Radisson, jag själv har bott på ett BW hotell, som ligger ca 500 meter från järnvägsstationen där är vi några som har bokat in oss.
I Barcelona den 4 mars har några bokat Hilton Barcelona
Lite info om Toulouse

Boka och kom med på en trevlig inofficiell BC resa till Toulouse.
 

Dr. Miles

Expert
Hur tar man sig till Toulouse?
Många flygbolag har flygningar till TLS, dock inga direkt flygningar från Sverige.
Ett gäng har bokat SAS ARN-BCN ut den 3 mars och tanken att ta tåget till Toulouse från Barcelona vilket tar ca 2 timmar..
Tror att några från Göteborg funderar på BA.
Flyg till CDG från ARN och sedan tåg till Toulouse där tåg resan tar 5-7 timmar.
Gänget som åker från ARN-BCN tänker att ta tåget tillbaka till Barcelona den 4 mars för att tillbringa kvällen i Barcelona.
Lufthansa har hyfsat bra anslutning i Frankfurt för resa till/från Toulouse.

Screenshot20160728 02 LH.png



Vill ni resa hardcore, kan ni också flyga via Istanbul med Turkish Airlines. :)
 

011430121

Medlem
Kollade lite runt denna resa, vi är några som kommer att ut och hem via Barcelona,
Det blir att åka tåg Toulouse till Barcelona
Vi som har bokat SAS Plus till/från BCN skall vi boka detta istället? @fcx, @Tommy, @IPC_Mataveri och övriga


upload_2016-9-23_8-31-43.png
 

Attachments

  • upload_2016-9-23_8-30-32.png
    upload_2016-9-23_8-30-32.png
    378,6 KB · Visningar: 173

fcx

Medlem
Kollade lite runt denna resa, vi är några som kommer att ut och hem via Barcelona,
Det blir att åka tåg Toulouse till Barcelona
Vi som har bokat SAS Plus till/från BCN skall vi boka detta istället? @fcx, @Tommy, @IPC_Mataveri och övriga


Visa bifogad bild 56707

Usch, Lufthansa economy. Tycker att deras business är illa nog...

Jag behöver flexibel biljett när det är så långt in i framtiden. Vi vet ju inte ens om det finns en fabrikstur den dagen.
 

olo

Medlem
Jag har en Plus-biljett till BCN från Göteborg. Kan också tänka mig att åka direkt till Toulouse, men behöver också en flexibel biljett. Om mars ser ut i min kalender som november lär jag få boka av allt för att komma till Toulouse med TGV istället...
 

Hachans

Medlem
Helt återbetalningsbar och ombokningsbar Lufthansa Business class biljett (Fare basis: P83BUZ4) kostar ca 6.000 SEK inkl. skatter.

Visa bifogad bild 54725
Kod:
  CANCELLATIONS

    ANY TIME
      CANCELLATIONS PERMITTED.

Det här var spännande! Kanske man skulle hänga med på. Jag vill förresten bara påpeka att du kollar på det absolut roligaste flyget från München. Garvade lite för mycket åt det när jag var där. Det är nämligen "Flight two two two two to Toulouse".

Jag medger att jag eventuellt kan vara lite för lättroad ibland.
 
Toppen