Senaste nytt

London - Stockholm nu på söndag (31/7-16)

Morgan

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? London, eller närliggande flygplatser
  2. Var är din destination? Stockholm, eller närliggande flygplatser
  3. När vill/behöver du resa ut? 31 juli eller 1 augusti 2016
  4. När vill/behöver du komma hem? Enkelbiljett
  5. Hur länge vill du vara borta? Enkelbiljett, men köper gärna ToR om billigare
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass?
    • Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Kvittar,
  9. Vad är din budget? (per person) Direktflyg går på 4000+ för en enkelbiljett, alla svenskar ska väl hem från semestern, rimligt hade varit 1000 kr tycker jag, men måste köpa biljett...
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Biljettpris
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, men mellanlandning alternativt två separata biljetter OK

Jag verkar inte vara den ende som vill hem från London på söndag (eller måndag) utan det är snordyrt med såväl British Airways som SAS. Ryanair är slutsålt (!) och Norwegian tar femtusen för en enkelbiljett. Någon med kreativt tips, typ köpa biljett till St Petersburg med SAS och gå av vid mellanlandning på Arlanda? Eurobonuspoäng och Avios finns, har inget emot att pussla med lågprisbolag om det lönar sig (typ Wizz Air till Gdansk och sen Ryanair :))
 

Dr. Miles

Expert
Det går att boka kombo av Ryanair och Norwegian via Göteborg för 2.121 SEK inkl. skatter.

må 1 aug

Ryanair – Flightnr: FR964 (ekonomi)
08:55 må 1 aug STN London, ENG, Storbritannien
11:50 må 1 aug GOT Göteborg, Sverige
Boeing 737-800 (Jetplan, smal kabin) | 1t 55m


Byt flygplan GOT Göteborg, Sverige 7t 15m


Norwegian – Flightnr: DY4084 (ekonomi)
19:05 må 1 aug GOT Göteborg, Sverige
20:05 må 1 aug ARN Stockholm, Sverige
Boeing 737-800 (winglets) (Jetplan, smal kabin) | 1t 00m
Det är bokningsbar genom onlinresebyrå FlyHi.

Att boka två LCC biljetter genom en onlineresebyrå är något som får @agehalls blodtrycket att gå upp ordentligt men det kanske gör inte du. :)

Du kan inte länka resultat från ITA Matrix numera.

Om du syftar på Travel Service (Smart Wings) flygningar tyvärr visar ITA Matrix phantom availability av det flygbolaget.
Jag har också råkat ut för detta.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag kommer till resultatet via länken, eller menar du att forumreglerna säger att man inte får länka?
Nej, det här är inget med forumregler att göra.

Du kan komma åt resultatet via länken för att du har sökt den i din webbläsare. Andra kan inte komma åt resultatet genom andra länk.
Prova att klistra in din länk på en annan webbläsare i samma datorn så du vet hur det fungerar.

Här är en länk från mitt sökningsresultat på ITA Matrix.
Matrix - ITA Software by Google
 

ARNBER

Medlem
Om du inte vill använda IATA matrix, försök Kayak.com eller en annan sökmotor. Verkar inte som att det finns biljetter för under 4000 sek den 31. Finns flyg med Finnair den 1 för under 3500 dock. Lycka till
 
Toppen