Senaste nytt

Billiga Avios till reapris med Groupon España

Flying Finn

Medlem
Detta är en återuppkommande deal på spanska Groupon för Avios till Iberia Plus. I år har dealen funnits redan två gånger och just nu pågår den här veckan ut. Dealen är bra för oss med BAEC, eftersom Avios går att flytta mellan IB Plus och BAEC utan kostnader. Dock måste kontot vara 90 dagar gammalt, men du kan skapa ett nytt konto, köpa Avios-dealen och vänta 90 dagar.

Dealen är ursprungligen från FlyerTalk, men jag rapporterar den nu på BC.se, eftersom jag lyckats idag slutföra uppköpet från vårens deal, genom att överföra lyckat mina Avios till BAEC. Inga problem, allting fungerade som det skulle.

Groupon har följande alternativ:
  • 2000 Avios - 19€ (65% rabatt)
  • 4000 Avios - 49€ (46% rabatt)
  • 8000 Avios - 99€ (40% rabatt)
  • 12 000 Avios - 149€ (37% rabatt)
  • 20 000 Avios - 259€ (33% rabatt)
Den nuvarande dealen: Avios Group España Oferta del día | Groupon

I fall du vill maximera dina Avios, så köper du via Groupon-länken på IberiaPluStore. Du får 8 Avios per 1€. Dessutom kan du maximera din inkassning genom att betala med AMEX, i fall du har Membership Rewards -programmet. :)

I praktiken bör du första skapa ett konto på spanska Groupon, besöka IberiaPluStore, köpa så många Avios du vill, ta emot per e-post dina kupongkoder (tar upp till 24 timmar att få dem), lösa in dina kupongkoder på Groupon och vänta ca. en vecka (Groupon upplyser att upp till 30 dagar, men för mig har det gått snabbt) att du blir krediterad med dina nya Avios hos Iberia Plus. I fall ditt IB Plus -medlemskap är över 90 dagar gammalt, så kan du överföra dina Avios till BAEC genom att logga in på BA:s webbsajt.

Jag tyckte processen är enkel, men naturligtvis kräver det lita tålamod. Dessutom så var jag lite osäker den första gången, men nu så vågade jag köpa in 12 000 Avios. Sammanlagt har jag över 20 000 Avios från den här dealen i våras och nu i somras. ;)

OBS! BAEC Household Account kan inte utnyttja dealen.
 

Homer

Medlem
OBS! BAEC Household Account kan inte utnyttja dealen.

Det kan man visst, varför skulle man inte kunna det?

Dessutom har du utelämnat rabattkoderna

1. Man får köpa totalt 5 paket, men bara ett med 2000 Avios, Avioserna kostar då 8,6 öre/st (om IB's shoppingportal fungerar)
2. Paket med 4000 Avios blir köpvärt om man någon av använder rabattkoderna ( QUITATE10 - €10 vid köp över €25
CPNT30 - 30% för nya konton vid köp över 20Euro)

(Övriga paket blir dyrare än IB:s egna kampanjer varit)
 

Flying Finn

Medlem
Ursäkta, rabattkoderna fattades. :) Tackar!

Det var snack på FT att det var problem med BAEC Household Accounts. Kan naturligtvis ha varit fel.
 

Swisser

Medlem
Oj, det verkar vara många rundor och tar relativt lång tid för att slutföra processen för att spara in lite pengar på relativt få Avios. Jag avstår och väntar hellre på någon bra deal direkt från IB eller BA. Det är ändå bra att känna till att denna möjlighet finns.
 
Det kan man visst, varför skulle man inte kunna det?

Dessutom har du utelämnat rabattkoderna

1. Man får köpa totalt 5 paket, men bara ett med 2000 Avios, Avioserna kostar då 8,6 öre/st (om IB's shoppingportal fungerar)
2. Paket med 4000 Avios blir köpvärt om man någon av använder rabattkoderna ( QUITATE10 - €10 vid köp över €25
CPNT30 - 30% för nya konton vid köp över 20Euro)

(Övriga paket blir dyrare än IB:s egna kampanjer varit)
Kan rabattkod QUITATE10 användas flera gånger eller är det bara ett köp per kod? (och dito med CPNT30, så jag ska använda den först?)
 

Homer

Medlem
Kan rabattkod QUITATE10 användas flera gånger eller är det bara ett köp per kod? (och dito med CPNT30, så jag ska använda den först?)

Beskrivningen i båda fallen är för ditt första köp från Groupon

Funkar inte CPNT30 med så prova med QUITATE10 eller VIVEGRPN

men det fattas en rad, max rabatt med CPNT30 är totalt 20 Euro, så bästa dealen är att
köpa 4000 Avios paketet för €49 då skulle man få €14,70 rabatt


¡Código de descuento exclusivo! 30% EXTRA en toda la web de Groupon. | Blogdechollos
 

Homer

Medlem
Dealen är tillbaka, men inte riktigt lika bra, köp före 31/10
Rabattkod för nya konton QUITATE10

Avios Group España Oferta del día | Groupon


  • 2000 Avios por 24 € (56% de descuento)
  • 4000 Avios por 59 € (35% de descuento)
  • 9000 Avios por 119 € (36% de descuento)
  • 15000 Avios por 189 € (37% de descuento)
  • 20.000 Avios por 249 € (35% de descuento)
  • 34.000 Avios por 429 € (34% de descuento)
 
Toppen