Senaste nytt

Komma åt mobilens media via flygets In Flight Entertainment system?

Finns det IFE-system på något bolag där man kan koppla in sin t.ex. iPad med USB och komma åt video-biblioteket från ipaden för att spela på skärmen i stolsryggen?
 

Dr. Miles

Expert
Finns det IFE-system på något bolag där man kan koppla in sin t.ex. iPad med USB och komma åt video-biblioteket från ipaden för att spela på skärmen i stolsryggen?
Video vet jag inte men när det gäller musik tror jag att det finns några fåtal flygbolag vars IFE stödjer denna funktion.

EDIT:
Singapore Airlines Airbus A350 verkar att stödja uppspelning av video från iPad.

Pack your iPad for first-of-its-kind IFE on Singapore Airlines A350 - Runway GirlRunway Girl
 
Video vet jag inte men när det gäller musik tror jag att det finns några fåtal flygbolag vars IFE stödjer denna funktion.

EDIT:
Singapore Airlines Airbus A350 verkar att stödja uppspelning av video från iPad.

Pack your iPad for first-of-its-kind IFE on Singapore Airlines A350 - Runway GirlRunway Girl

Hoppla, får hoppas detta blir populärt så det kommer på fler plan framöver. Alternativt hinner nätet ikapp så det går att streama film från luften.
 

Dr. Miles

Expert
Även på Cathay Pacifics nya IFE.

New Economy Class | Travel Class - Cathay Pacific
Cathay Pacific skrev:
A choice of our entertainment or your own

Our award-winning StudioCX entertainment system with Audio and Video on Demand looks especially good on the touch-screen monitor of your 9-inch Personal TV. And you can connect your iPod, iPhone or iPad* to stream your own music and movies to the screen. There’s a USB port to charge your mobile devices, and a 110V AC power supply for your laptop computer and other electronic devices.

* Available for selected models. iPod, iPhone and iPad are trademarks of Apple Inc., registered in the US and other countries.
 

mha321

Medlem
Video vet jag inte men när det gäller musik tror jag att det finns några fåtal flygbolag vars IFE stödjer denna funktion.

EDIT:
Singapore Airlines Airbus A350 verkar att stödja uppspelning av video från iPad.

Pack your iPad for first-of-its-kind IFE on Singapore Airlines A350 - Runway GirlRunway Girl
Fast tolkar jag den artikeln så är det tvärt om -- du kan i din ipad/telefon gå igenom vad som finns i IFE, och göra egna spellistor osv. Men du kan inte spela upp faktiska filmer du har med dig på din egen device, de måste finnas i IFE-systemet.


Deras däremot verkar stöda uppspelning av egen media. Synd att det bara är "select models of iDevices".
 

Dr. Miles

Expert
Fast tolkar jag den artikeln så är det tvärt om -- du kan i din ipad/telefon gå igenom vad som finns i IFE, och göra egna spellistor osv. Men du kan inte spela upp faktiska filmer du har med dig på din egen device, de måste finnas i IFE-systemet.
Aha, jag läste inte tillräckligt noggrant. Tack för att du kollade.
De (Singapore Airlines) har då samma system som United eller Virgin Australia har.

Personal device entertainment | United Airlines
Wireless In-flight Entertainment App | Virgin Australia
 

FFlash

Medlem
Den här skulle vara faktiskt en förbättring.

Andra vägen, dvs köra IFE på din egen mobil, fungerar på vissa TAM plantyper, kanske finns andra flygbolag som har likadant.
 

mha321

Medlem
IFE på egen device har väl även Lufthansa på en del av deras nyare shorthaul-plan. Tror bara jag råkat ut för möjligheten 1 gång, och då hade jag inte appen, så jag har inte testat det, men det ska finnas.
 

SNIFF

Medlem
På SAS frågar i alla fall min iPhone om jag vill tillåta "datorn" jag kopplat in den i (dvs USB-porten på skärmen eller i stolen) att läsa min media på telefonen. Så det finns nog stöd för det men inte sett att det går att göra det på SAS.
 

chazzie

Medlem
Jag har för mig att man kunde koppla in på Emirates också, jag somnade dock om vanligt när jag åker som passagerare så jag testade aldrig mellan HKG och BKK. Alternativt var det på SAS jag såg att man kunde göra så i någon tidning/magazin.

Perfekt att ha med sig ett USB-minne med några rullar/serieepisoder man behöver se ikapp annars! :D
 
Toppen