Maja
Medlem
SAS fick inte med sig våra resväskor från CPH till SFO. En PIR-rapport upprättades givetvis direkt på SFO.
Väskorna kom sedan på kvällen dag två. Dock utan något som helst intyg om hur länge de har varit borta. (Det handlar om 28-30h) varför det är viktigt för mig att det står att de varit borta i mer än 24h.
Har sedan försökt kontakta SAS ett flertal gånger för att få ett sådan (utan det kan jag inte utnyttja min kortförsäkring hos Skandiabanken). Chattade med dem direkt när jag hade gjort min PIR-rapport och fick till svar att det papperet skulle finnas med när väskorna levererades till hotellet (jag vet, lita aldrig på kundtjänst men vad tusan ska man göra?).
Har sedan dess chattat och även ringt SAS några gånger för att efterlysa mitt intyg, och de har varje gång sagt att det är på väg och bör vara hos mig inom 1-2 dagar. Yeah right, nu har ytterligare en vecka gått och det har ännu inte kommit fram.
Kvällens chatkontakt hänvisade bestämt bara till Customer Care och sa att han inte kunde göra något (troligen den enda som varit ärlig).
Så min fråga är, vad tusan gör jag? Tips?
P.S. Ett ärende är givetvis skapat via SAS hemsida. Det gjordes den 21/6 efter ytterligare chattkontakt med SAS. Fick ett autosvar utan ärendenummer. Skapade ett nytt nu ikväll och fick direkt ett ärendenummer. Kan dock undra vart tusan som hänt med mitt första ärende? Förlorar jag "en månads" väntetid om de bara räknar mitt nya ärende. D.S.
Väskorna kom sedan på kvällen dag två. Dock utan något som helst intyg om hur länge de har varit borta. (Det handlar om 28-30h) varför det är viktigt för mig att det står att de varit borta i mer än 24h.
Har sedan försökt kontakta SAS ett flertal gånger för att få ett sådan (utan det kan jag inte utnyttja min kortförsäkring hos Skandiabanken). Chattade med dem direkt när jag hade gjort min PIR-rapport och fick till svar att det papperet skulle finnas med när väskorna levererades till hotellet (jag vet, lita aldrig på kundtjänst men vad tusan ska man göra?).
Har sedan dess chattat och även ringt SAS några gånger för att efterlysa mitt intyg, och de har varje gång sagt att det är på väg och bör vara hos mig inom 1-2 dagar. Yeah right, nu har ytterligare en vecka gått och det har ännu inte kommit fram.
Kvällens chatkontakt hänvisade bestämt bara till Customer Care och sa att han inte kunde göra något (troligen den enda som varit ärlig).
Så min fråga är, vad tusan gör jag? Tips?
P.S. Ett ärende är givetvis skapat via SAS hemsida. Det gjordes den 21/6 efter ytterligare chattkontakt med SAS. Fick ett autosvar utan ärendenummer. Skapade ett nytt nu ikväll och fick direkt ett ärendenummer. Kan dock undra vart tusan som hänt med mitt första ärende? Förlorar jag "en månads" väntetid om de bara räknar mitt nya ärende. D.S.