Senaste nytt

Singapore Airlines Manchester - Houston

ELOS

Medlem
Hej se denna länk
Verkar som om Singapore airlines kommer flyga Manchester UK till Houston TX 5 dagar i veckan. Kanske kan det öppna sig åtminstone business awards här? First class kan vi väl glömma....
Någon som vet mer?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Agö

Medlem
Korrekt. Dessutom blir Singapore-Manchester direkt och den festliga First-rutten mellan München och Singapore försvinner således.

Singapore – Manchester – Houston NEW routing from 30OCT16 with 3-class 777-300ER. Currently Houston is operated via Moscow. Manchester service becomes nonstop, no longer operating via Munich
SQ052 SIN0235 – 0900MAN1015 – 1435IAH 77W x14
SQ051 IAH1915 – 1005+1MAN1135 – 0820+1SIN 77W x25

Singapore Airlines Adds Manchester – Houston; Moscow Changes in W16 :: Routesonline
 

Dr. Miles

Expert
Business Traveller skrev:
Singapore Airlines will begin operating a fifth freedom service between Manchester and Houston from October 30.
Det går fortfarande inte att boka endast på Manchester - Houston på Singaporeair.com. Det går dock att boka som Singapore-Houston via Manchester.

Screenshot20160721 03 SQ.png


Screenshot20160721 04 SQ.png


Kanske kan det öppna sig åtminstone business awards här? First class kan vi väl glömma....
Någon som vet mer?
Ingen har rapporterat att han/hon har lyckats att boka Business class award på Singapore Airlines longhaul flight som flygs med Airbus A380 eller Boeing 777-300ER med SAS EuroBonus poäng.
Det går säkert att boka med Singapore Airlines KrisFlyer miles, i alla fall på Singapore-Houston.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag misstänker att Singapore Airlines kanske inte har fått myndigheternas klartecken gällande fifth freedom right mellan Manchester-Houston v.v. än.
Därför går det inte att söka pris på Manchester-Houston v.v..
 

Senator

Moderator
Det som är intressant nu är hur Moskva förlorar mer och mer. BA hade ju Club World och First med 1x 747 och 2x B767 som nu verkar vara borta. SAS är borta om jag minns rätt. Nu Singapore Airlines.

Undrar vilken plan Singapore har för Munchen nu?
 
Boeing 777-300ER (77W)

Jag hade fått för mig att SIN-MUC skulle bli A350 medan SIN-MAN-IAH stannar kvar som 77W.

Noterade också att SAS öppnat codeshare med singapore, dock inte till MAN
Singapore Airlines och SAS nya codesharerutter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Undrar annars om man kunde fått lite connections för t.ex. Oljebranschen mellan skandinavien och IAH, eller är det kanske en mindre marknad än jag får för mig?
 
Toppen