Senaste nytt

Restauranger i Montreal?

peng

Medlem
I september åker jag och min fru på en långhelg till Montreal. Vi söker tips på restauranger där, i första hand fine-dining.

Normalt så använder vi gärna Guide Michelin, men den täcker inte Kanada. Tripadvisor är lite för osäker tycker vi. Vad finns det för andra guider att använda, finns det något liknande White Guide med ett mer lokalt fokus?
 

rvarttinen

Medlem
Vet ingen direkt guide men kan rekommendera:
- The Keg (steakhouse) i "Gamla Stan", 25 rue St Paul, https://www.kegsteakhouse.com/#!/locations/vieux-montreal-keg/#siteContent
- Restaurangen på W Hotel, sq. Victoria, de är faktiskt rätt bra och har kul rätter, Être Avec Toi (Ê.A.T) Restaurant Montreal | W Montreal
- Toque, har inte ätit där själv men de som bor i Montréal rekommenderar stället, 900 pl. Jean-Paul-Riopelle, Accueil | Restaurant Toqué!
Obs, krävs att ni bokar bord på ställena ovan. Gick en gång på vinst o förlust till The Keg, blev ombedd att återkomma dagen därpå då de hade bord för en person ...

Det finns ett antal fler bra ställen, men jag kommer inte på dem just nu. Finns säkert fler här på forumet som kan tipsa.
 

Agö

Medlem
Au Pied de Cochon är obligatoriskt, eller hur @Igorius ?

AU PIED DE COCHON

4265a18136766f6d03131586f272f362.jpg
 

YYZ

Medlem
Jag har använt den här listan en del både för Toronto och Montreal och har varit nöjd så här långt.

Instämmer med föregående talare att Au pied de cochon är lysande. Om man gillar gris och fois gras i mängder dvs. Samma ägares sugar shack utanför stan är ännu bättre om man har turen att lyckas få ett bord i reservationslotteriet. En unik och rustik (man delar långbord) Quebecupplevelse med makalös mat. Vi åt bland annat Fois gras tårta med lönnsirap när vi var där senast. Man kan anmäla intresse för bordsbokning här.

I övrigt kan jag rekommendera Le Vin Papillon som är femma på listan för hela Kanada och nummer 3 i Montreal enligt rankingen jag länkade till ovan. Vi var där för ett par månader sedan och var mycket nöjda. Vinbar med smårätter som man delar och en fördel om man bestämmer sig med kort varsel är att de inte tar emot bokningar. Ligger vägg i vägg med Joe Beef som har samma ägare och som också är högt aktat.
 
Toppen