Senaste nytt

Bästa säte på Blue1 Boeing 717 ?

xmit

Medlem
Hej

Är det någon som vet vilken rad man ska välja för att få mer benutrymme på Blue1 Boeing 717 Economy ?
Antar att nödutgång är det som gäller precis som på MD80-serien, men vilka rader är det på Blue1 717 ?
 

xmit

Medlem
Rad 15 & 16 är nödutgångar med bra benutrymme.
På rad 16 går ryggstöden att fälla, på rad 15 är jag inte 100% säker då jag inte testade själv, men jag tror inte att de går att fälla där.
 

Gnopps

Medlem
Precis som du säger så är bakre nödutgången bäst. De brukar markeras när man väljer plats.
 

Bryant

Medlem
Jag har flugit med Blue1's B717 vid ett tillfälle och då satt jag långt bak och jag kan bara konstatera att Blue1 har det sämsta benutrymmet jag upplevt på ett flyg. Välj nödutgång om du vill ha benutrymme.
 

niksal

Medlem
Jag har flugit med Blue1's B717 vid ett tillfälle och då satt jag långt bak och jag kan bara konstatera att Blue1 har det sämsta benutrymmet jag upplevt på ett flyg. Välj nödutgång om du vill ha benutrymme.

Det där stämmer absolut inte. Jag tycker SAS Sverige inrikes med sina 737:eek:r (?) har betydligt sämre benutrymme! Jag med mina 174 cm skulle ogärna resa längre resor med det planet. Jämfört med det har Blue1 mycket benutrymme och reser gärna även längre sträckor med dem. Däremot är det enormt mycket oljud i bakre delen av flyget vilket gör att jag mycket ogärna sitter där.
 

ulagun

Medlem
Håller med, upplever dem som bekväma, förutom en detalj.
Knoppen som t.ex SAS har för att kunna hänga av sig jacka/kavaj finns inte. Man tvingas tömma fickorna på värdesaker och lägga upp kavajen på baggagehyllan bland väskor och annat.

Kan någon f.ö. berätta vad skillnaden är på MD80 och B 717?
Bytte de bara namn när Boeing tog över Douglasfabrikerna?
 

niksal

Medlem
B717 skulle väl ursprungligen heta MD-95 om jag förstått det rätt, men när Boeing tog över så blev det 717. Men jag kan ha fel, detta är inte mitt expertisområde...
 

Bryant

Medlem
Det där stämmer absolut inte. Jag tycker SAS Sverige inrikes med sina 737:eek:r (?) har betydligt sämre benutrymme! Jag med mina 174 cm skulle ogärna resa längre resor med det planet. Jämfört med det har Blue1 mycket benutrymme och reser gärna även längre sträckor med dem. Däremot är det enormt mycket oljud i bakre delen av flyget vilket gör att jag mycket ogärna sitter där.

Att det är dåligt benutrymme på SAS 737 längst bak håller jag med om men jag upplevde Blue1 som aningen sämre. Så jo, det stämmer :)
 
Flög idag rad 15A HEL-ARN med Blue1 B717 och hade mycket benutrymme.

Läste under flyget att B1 ska byta alla säten på deras B717 under året till nya lite tunnare och på denna sätt få bättre benutrymme. Om jag ny kommer ihåg rätt vad de skrev så ska du få 82cm benutrymme. Den mest synliga förändringen är den nya läder säten.

B717_interior_seats_side_1.jpg B717_Interior_seats_close_1.jpg
bilder från: Halvat lennot, matkat ja kaupunkilomat | Blue1
 
Toppen