Senaste nytt

Byte av terminal i München utan boardingkortl

Panda

Medlem
Hej!

Sitter på Arlanda just nu och har checkat in på min resa till Sri Lanka. Allt är bokat på en biljett och flygningarna är följande.

SK 3635 18:30 - 20:40 ARN-MUC
WY124 22:15 - 06:50 MUC-MCT
WY373 08:40 - 14:25 MCT-CMB

Väskan är incheckad hela vägen, dock kunde de bara skriva boardingkortet till första flighten. Det jag då undrar är lite hur det fungerar i München. Jag landar på terminal 2-4 men behöver gå till terminal 1-C. Behöver jag mitt boardingkort för att byta terminal eller räcker det att visa en utskriven version av bokningsbekräftelsen? Om det fungerar, räcker det med att gå till gaten och få sitt boardingkort där? Om det inte fungerar, behöver jag gå utanför securityn igen på MUC och checka in på nytt då?

Ursäktar för ett lite rörigt inlägg.

Mvh, Panda
 
Last edited:
Hej!

Sitter på Arlanda just nu och har checkat in på min resa till Sri Lanka. Allt är bokat på en biljett och flygningarna är följande.

SK 3635 18:30 - 20:40 ARN-MUC
WY124 22:15 - 06:50 MUC-MCT
WY373 08:40 - 14:25 MCT-CMB

Väskan är incheckad hela vägen, dock kunde de bara skriva boardingkortet till första flighten. Det jag då undrar är lite hur det fungerar i München. Jag landar på terminal 2-4 men behöver gå till terminal 1-C. Behöver jag mitt boardingkort för att byta terminal eller räcker det att visa en utskriven version av bokningsbekräftelsen? Om det fungerar, räcker det med att gå till gaten och få sitt boardingkort där? Om det inte fungerar, behöver jag gå utanför securityn igen på MUC och checka in på nytt då?

Ursäktar för ett lite rörigt inlägg.

Mvh, Panda
På term 2-4 går du till transferdesken direkt och ber om ett nytt boardingkort.
 

Rebel

Medlem
Aha olika bolag, då får du nog gå som om du ska checka in igen på MUC.

Panda skrev att väskan är in checkad hela vägen att han behöver är bording card.
Och det får man vid den transferdisk som har hand om oman air. Är det Lufthansa så är det ju överallt.

Sen svar för han är ju nästa i Munchen nu.
 

Panda

Medlem
Det gick smidigt, fick ta en liten promenad bara så var det tydligt skyltat vart deras desk låg så fick jag mina nya kort där!
 
Toppen